کشیدن چادر از سر دانشجویان توسط مسئولین یک دانشگاه در زنجان!
مسئول امور کلاس‌های دانشگاه غیرانتفاعی صوفی رازی زنجان روز گذشته چادر پنج نفر از دانشجویانی که قصد ورود به سالن امتحانات را داشتند از سرشان می کشد!
کد خبر: ۸۵۳۴۵۰۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان در بند۴/ج آیین نامه کمیته انضباطی وزارت علوم آمده است توهين به شعائر و مقدسات اسلامي يا ملي ، ادیان رسمی کشور و یا ارتكاب اعمالي بر ضد نظام جمهوري اسلامی (مانند تظاهر به روزه خواری، توهین به حجاب، فحاشي، شعارنويسي، پخش اعلاميه و نظایر آن) تخلف محسوب می شود و متخلف، به يكي از تنبيهات مندرج در بندهاي ۱ تا ۸ (به جز بند ۶) آیین نامه محكوم مي شود.

این قانون در حالی در دانشگاه ها اجرایی می شود که روز گذشته سایت های خبری و  شبکه های اجتماعی خبر از هتک حرمت به یک دانشجوی محجبه زنجانی دادند.

شنیده ها حاکی از آن بود که در جلسه امتحان دانشجویان موسسه غیر انتفاعی صوفی رازی یکی از مراقبین به خاطر شائبه همراه داشتن تقلب توسط یک دانشجوی دختر محجبه اقدام‌ به کشیدن چادر از سر وی می نماید که با مقاومت وی مواجه می شود.

گفتنی است این اقدام غیر اخلاقی و زننده مراقب دانشگاه در پی اعتراض برخی دختران بدپوشش مبنی بر حمل تقلب توسط دختران چادری (!) صورت گرفته است 

شنیده ها حاکی از آن است که دانشجوی دختری که مورد هتک حرمت قرار گرفته جزو دانشجویان ممتاز دانشگاه به شمار می رود. این دانشجو در پی این اتفاق وقتی قضیه را از مسئولین پیگیر می شود به نتیجه ای نمی رسد.

در همین راستا تشکل های دانشجویی بیانیه ای را مبنی بر رسیدگی به این مساله صادر کردند، اما موسسه صوفی رازی در پاسخ، بیانیه ای صادر و این اتفاق را تکذیب نموده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان نیز در پی این حادثه ناگوار خواستار رسیدگی مسئولان به هتک حرمت دانشجوی زنجانی شده است.

امیر بیات همچنین از اقدام منفعلانه و بدون توجیه مسئولین این دانشگاه در برابر اعتراض عده ای معدود از دانشجویان در خصوص استفاده از تقلب توسط چادری ها (!)خبر داد و گفت: طی هفته گذشته حراست این دانشگاه و مسئول امور کلاس‌های دانشگاه در اقدامی عجیب از دانشجویان خواهر خواسته اند هنگام برگزاری امتحانات از سر کردن چادر خودداری کنند!

وی افزود: مسئولان دانشگاه پوشیدن چادر در امتحانات را ممنوع اعلام کرده اند اما دانشجویان در مقابل این اقدام مقاومت کردند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه در امتحان حسابداری صبح روز گذشته مقاومت دانشجویان کارساز نبوده و مسئول امور کلاس‌های دانشگاه غیرانتفاعی صوفی رازی زنجان چادر پنج نفر از دانشجویان را از سرشان می‌کشد، بیان داشت: مابقی دانشجویان با مشاهده این اقدام به اجبار چادرهای خود را کنار می‌گذارند.

وی با بیان اینکه پس از این حرکت دانشجویان اعتراض خود را به حراست دانشگاه اعلام کردند، متذکر شد: حراست دانشگاه نیز علت این اقدام را احتمال تقلب دانشجویان چادری اعلام کرده است! بیات با تاکید بر اینکه وصیت نامه شهدای یک سوم شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس درباره حجاب است، گفت: امروز مسئولان همین دانشگاه‌ها به برکت خون پاک شهدا با آسایش مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های دانشجویی با جدیت پیگیر این اتفاق هستند، افزود: بسیج دانشجویی نیز در این زمینه بیانیه‌ای صادر کرده است.

معلوم نیست مسئولین این دانشگاه غیر انتفاعی با چه توجیهی اقدام به این تصمیم گرفته اند! چرا که اگر بنا باشد به بهانه حمل تقلب چادر سر نکرد پس با این منطق غلط باید گفت بهتر است همه به صورت عریان در جلسه امتحان حاضر شوند تا مبادا تقلبی در لباسهای خود پنهان کرده باشند!!

گفتنی است این اتفاق در شرایطی رخ داده که در آستانه روز عفاف و حجاب قرار داریم؛ روزی که یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، به وقوع پیوست، رضا‌خان- که با طرح کودتای سوم اسفند 1299 و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد- درصدد اجرای تز اسلام‌زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود. از مهم‌ترین جلوه‌های این طرح، پدیده‌‌ی کشف حجاب بود. برای آماده ساختن زمینه‌ی کشف حجاب، مجلس، در ششم دی‌‌ماه 1307 قانون متحدالشکل نمودن البسه را تصویب کرد که بر اساس آن، پوشیدن کت و شلوار و کراوات و کلاه فرنگی، برای مردان الزامی شد. تلاش‌های رضا‌خان، باعث شد تا عده‌ای از زنان غرب‌زده، به‌ویژه زنان درباری و دولتمردان، به صورت بی‌حجاب یا بدحجاب، در مجامع و معابر عمومی ظاهر شوند و مردم نیز تحت تأثیر اختناق و ظلم رضاخانی، حساسیت لازم را از خود نشان ندادند.

در سال 1313 رضا‌خان عازم ترکیه شد و با مشاهد‌ی تغییراتی که رژیم لائیک ترکیه به رهبری مصطفی‌‌کمال‌آتاتورک در جهت غربی کردن جامعه‌ی مسلمان ترکیه اجرا کرده بود، تحت تأثیر قرار گرفت و شدیدتر از گذشته، در راستای اسلام‌زدائی و به‌ویژه حجاب‌زدائی گام برداشت. در بهمن 1313، در افتتاح دانشگاه تهران، به دختران دستور دادند که بدون حجاب به تحصیل مشغول شوند. اقدامات رضاخان در این جهت، واکنش و مخالفت‌های مردمی را به رهبری روحانیت باعث شد که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به سرکوب قیام مسجد گوهرشاد و کشتار مردم مظلوم اشاره کرد. حدود شش ماه پس از فاجعه‌ی مسجد گوهرشاد، رضا‌خان با بی‌اعتنائی به علما و مردم، در روز هفدهم دی 1314 در جشن فارغ التحصیلی دانشسرای مقدماتی دختران در تهران، مقررات کشف حجاب زنان را به طور آشکار و رسمی اعلام کرد و خود به اتفاق همسر و دخترانش- که بدون حجاب بودند- در این جشن که به ابتکار علی‌اصغر حکمت، وزیر معارف و فراموسونر معروف تشکیل گردید، شرکت و سخنرانی کرد و دوره‌ای سیاه برای زنان ایران در تاریخ آغاز گردید.

شورای فرهنگ عمومی کشور، سالروز قیام مردم مشهد را علیه کشف حجاب، به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌‌گذاری کرده است. قیام مردم مشهد و واقعه‌ی مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب، مصداق بارز مبارزه با منکری است که هنوز متأسفانه آثار شومش در کشور ریشه ‌کن نشده است. حمله‌ی قزاق‌های رضاخانی به مسجد گوهرشاد و مقاومت مردم مشهد نشان از پیشینه‌ی درخشان مردم خطه‌ی خورشید، در مقابله با تهاجم فرهنگ غرب محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات