معاون سازمان مالیاتی:

اقلام مصرفی سبد خانوار از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

معاون سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: اقلام مصرفی سبد خانوار از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۱۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبری بسیج ،علیرضا طاری‌بخش در نشست خبری خود تصریح کرد: در حال حاضر آرد، نان، گوشت، برنج، شکر، شیر و پنیر از جمله اقلام معاف محسوب می‌شوند که در اصلاحیه این قانون قرار است ماست هم به آن اضافه شود.

وی همچنین با اشاره به این که در لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده پیش‌بینی شده است که در جایی که فروشنده یا خریدار از پرداخت مالیات یا دریافت آن خودداری می‌کند، سازمان امور مالیاتی ورود پیدا کند، گفت: یکی از تأثیرات این مالیات ایجاد شفافیت است و فاکتورفروشی نیز بخشی از این امر است.
وی ادامه داد: بهترین راه برای سامان دادن به جلوگیری از پدیده فاکتور فروشی این است که تقاضا برای این امر به صفر برسد.

طاری‌بخش ادامه داد: سازمان امور مالیاتی براساس قانون، مالیات متخلفان را به صورت کامل دریافت می‌کند و بر این اساس 1/5 تا 2 برابر جریمه می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به تحقق 96 درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته اظهار کرد: مهم‌ترین پرونده فاکتور فروشی در این سال، پرونده 126 میلیارد تومانی بوده است که مالیات آن به طور کامل دریافت شد و جریمه آن نیز تعیین می‌شود.

به گفته طاری‌بخش، پیتزا فروشی‌ها هنوز مشمول مالیات بر ارزش افزوده نشده‌اند و اگر این مالیات را از مردم می‌گیرند این کارشان مصداق گران‌فروشی و تخلف است.

وی با اشاره به این که پیشنهاد اصلاحیه قانون ارزش افزوده اعمال نرخ 10 درصد است در مورد میزان مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از صنف طلافروشان، گفت: در آخرین دوره میانگین ابراز مالیات بر ارزش افزوده این صنف 900 هزار تومان بوده است که اگر چه ممکن است این نرخ مطابق با واقعیت نباشد اما نسبت به دوره‌های قبل بیشتر شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار