معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی تصریح کرد: طرح قرآن در خانه یکی از برنامه‌هایی است که ۹ دوره آن برگزار شده و امسال دهمین دوره آن در ایام ماه مبارک، ویژه جامعه هدف این نهاد در استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۱۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

محمدرضا گرجی، معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: توجه به مبانی و مضامین الهی را یکی از فعالیت‌های مهم این نهاد بیان کرد و گفت: بنیاد شهید از ظرفیت و امکانات موجود در راستای ایجاد فضایی آکنده از معنویت در جامعه استفاده می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه بنیاد شهید استان برای جامعه هدف خود برنامه‌هایی را در ایام مبارک رمضان در دستور کار قرار داده است، افزود: برگزاری طرح قرآن در خانه یکی از برنامه‌هایی است که 9 دوره آن برگزار شده و امسال دهمین دوره آن در این ایام مبارک اجرایی می‌شود.

گرجی در ادامه با بیان اینکه طرح قرآن در خانه محدودیت سنی نداشته و تمامی جامعه هدف می‌توانند در این طرح شرکت کنند، افزود: خوشبختانه این طرح در سال‌های گذشته از استقبال خوب و قابل توجهی برخوردار بود.

وی برگزاری طرح یاد شده را در قالب برگزاری کلاس‌های روخوانی، مفاهیم تخصصی، مفاهیم عمومی، حفظ کودکان و بزرگسالان، تجوید، جزء خوانی، تفسیر آیات شاخص کلام وحی بیان کرد.

گرجی از برگزاری مسابقه غیر حضوری و مکاتبه‌ای کتاب‌های آموزشی ارائه شده ویژه ایام مبارک رمضان نیز خبر داد و گفت: کتاب‌های ارائه شده در قالب یک‌هزار جلد بین افراد مورد نظر این نهاد توزیع شده است که علاقه‌مندان تا پایان این ماه مبارک فرصت دارند نسبت به ارسال پاسخنامه‌ها اقدام کنند.

وی برگزاری مسابقه غیر حضوری را تفسیر جزء دهم کلام وحی بیان کرد و افزود: داوطلبان با مطالعه این جزء هم دانسته‌های خود در رابطه با آیات الهی را بالا برده و هم مشمول اجر معنوی خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان به برگزاری مسابقه قرآنی تحت عنوان تفسیر سوره مبارکه«بقره» نیز اشاره کرد و گفت: این مسابقه نیز ویژه ماه مبارک رمضان بوده که پرسش نامه‌های آن توزیع شده و شرکت‌کنندگان تا پایان این ماه فرصت دارند پاسخنامه‌های خود را ارسال کنند.

ارسال نظرات