خبرهای داغ:
کتاب «نفس مسموم» انتشارات سروش با حضور نویسنده کتاب، مدیرعامل انتشارات سروش و جمعی از اهالی فرهنگ و اندیشه در مجتمع فرهنگی سرچشمه رونمایی شد.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۲۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرعامل انتشارات سروش در نشست رونمایی کتاب «نفس مسموم» گفت: هشت سال دفاع مقدس همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: پر است از گنج هایی که بسیاری از آنها کشف نشده و پر است از مظلومیت ها و رشادت هایی که توسط مردم این مرز و بوم به خصوص جوانان خلق شده است.

مهدی فضائلی افزود: همه کسانی که این سال ها فریاد حمایت از حقوق بشر آنان گوش همگان را کر کرده است، در برابر ظلم گسترده ای که به ملت ایران شد سکوت کردند و حتی از عاملین اصلی این جنایات شیمیایی، حمایت هم کردند.

وی ادامه داد: یکی از فجایع همین بحث استفاده از سلاح های شیمیایی بود که نه فقط علیه رزمندگان بلکه علیه مردم بی دفاع ایران استفاده شد و حتی صدام از همین سلاح های شیمیایی علیه مردم عراق در حلبچه هم استفاده کرد که بتواند از این عمل سوء استفاده کرده و ایران را متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی کند و با این کار خود ثابت کردند برای رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی فروگذار نیستند.

مدیرعامل انتشارات سروش با اشاره به ماجرای بمباران شیمیایی سردشت گفت: در قضیه سردشت که رژیم بعثی از سلاح های شیمیایی استفاده کرد، بیش از نیمی از مردم این شهر کوچک به نوعی مسموم شدند و بیش از ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند. در این قضیه تمام سلاح های شیمیایی که صدام استفاده می کرد از غرب می آمد و در واقع حمایت کشورهای غربی سبب بروز چنین فجایع انسانی شد.

وی اظهار داشت: امروز هم شما مشاهده می کنید آمریکایی ها که تنها استفاده کننده از سلاح هسته ای در جنگ جهانی دوم هستند، مدعی شده اند ایران قصد دارد سلاح هسته ای بسازد در حالی در این ۱۳ سال کوچکترین انحرافی در فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران پیدا نکردند. در حقیقت این مدعیان صلح با بی شرمی تمام خودشان بر ضد فعالیت های صلح آمیز هسته ای عمل می کنند اما با ژست های بشر دوستانه سعی می کنند صورت زشت خود را پشت بزک های رسانه ای و بشردوستی پنهان کنند در حالی که این حقیقت از چشم اهل حقیقت پنهان نیست.

فضائلی درباره کتاب نفس مسموم نیز گفت: این کتاب ماحاصل پیگیری ۲۱ ساله آقای نیرومنش است. ایشان از سال ۷۳ پیگیر مسائل و مشکلات مسمومان شیمیایی بودند و در سفرهای مختلفی هم که داشتند و در نشست و برخاست هایی که با جانبازان شیمیایی و کسانی که در جریان مداوای این جانبازان بودند، سعی کردند به مشکلات و مسائل این مسمومان شیمیایی به نحو احسنت بپردازند.

وی افزود: حاصل پیگیری های چندین ساله آقای نیرومنش در قالب کتابی نوشته شده است که انتشارات سروش توفیق آن را داشت که از این اثر حمایت کند. امروز به مناسبت روز ملی مبارزه با سلاح های شیمیایی، ماکت کتاب " نفس مسموم" رونمایی می شود و در کمتر از ۲ ماه آینده نسخه های چاپی آن در شبکه توزیع کتاب در سراسر کشور عرضه خواهد شد.

مدیرعامل انتشارات سروش همچنین یاد و خاطره شهدای سرافراز فاجعه هفتم تیر به ویژه سیدالشهدای انقلاب، شهید آیت الله دکتر بهشتی را گرامی داشت.

مهدی نیرومنش نویسنده این کتاب نیز در سخنان کوتاهی با تقدیر از انتشارات سروش و اهتمام این موسسه به انتشار این گونه آثار، یک تابلوی هنری نقاشی رنگ روغن اثر هنرمندشهید با موضوع ماجرای فدک را به موزه مجتمع فرهنگی سرچشمه اهداء کرد.

درپایان کتاب نفس مسموم با حضور مهدی فضائلی مدیرعامل انتشارات سروش، حجت الاسلام زائری مدیر مجتمع فرهنگی سرچشمه و مهدی نیرومنش نویسنده کتاب رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها