دبیر کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: با توجه به اینکه مراحل پایانی مذاکرات در حال سپری شدن است طبیعتاً زیاده‌خواهی‌ آمریکایی‌ها بیشتر از قبل خواهد شد و گزینه‌هایی را مطرح می‌کنند که نشان می‌دهد قصد دارند مذاکرات را با چالش یا بن‌بست مواجه کنند.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۳۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به شروط  دولت فرانسه مبنی بر بازرسی‌ از مراکز نظامی و از سر گیری تحریم‌ها به صورت اتوماتیک در صورت نقض توافق از سوی ایران گفت: متأسفانه غرب دوباره بازی جدیدی را شروع کرده که طراحی آن از طرف رژیم صهیونیستی  و با سرمایه‌گذاری دولت عربستان سعودی و  بازیگری دولت فرانسه است.

وی تاکید کرد: غرب می‌داند که جمهوری اسلامی، حتی اگر هیچ گونه توافقی صورت نگیرد زیر بار زور نخواهد رفت و دولت فرانسه با این اقدام خاطره بدی از خود در اذهان به جا خواهد گذاشت و تصویر مهمان‌نوازی این دولت از حضرت امام خمینی(ره) در نوفل‌لو شاتو را خدشه‌دار می‌کند.

نماینده مردم اراک در خانه ملت ادامه داد:  ما در مذاکرات هسته‌ای توافقی را امضا خواهیم کرد که در آن لغو تمام تحریم‌های نفتی، اقتصادی و بانکی لحاظ شود هرچند ایران به لحاظ موقعیت سوق‌الجیشی  گزینه‌های خوبی برای جایگزین کردن تحریم‌ها دارد که در صورت عدم توافق گزینه‌های خود را مطرح خواهیم کرد.

دبیر کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی درباره روند مذاکرات، اظهار داشت: با توجه به اینکه مراحل پایانی مذاکرات در حال سپری شدن است طبیعتاً زیاده‌خواهی‌ آمریکایی‌ها بیشتر از قبل خواهد شد و گزینه‌هایی را مطرح می‌کنند که نشان می‌دهد قصد دارند مذاکرات را با چالش یا بن‌بست مواجه کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه تیم مذاکره کننده تا به امروز  از خطوط قرمز عبور نکرده ادامه داد: این تیم مورد حمایت مسئولان و مردم است و مجلس نیز تلاش می‌کند نهایت همکاری را با نمایندگان ایران در مقابل غرب داشته باشد و به طرف  مقابل بفهماند که این تیم با پشتوانه قوی و استوار قدم به میدان مذاکره گذاشته است.

ارسال نظرات