خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، وظایف مسلمانان نسبت به قرآن را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۳۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا تویسرکانی صبح امروز در سومین محفل انس با قران کریم که در حسینیه ثارالله سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک ماه میهمانی خدا و خجسته میلاد کریم اهلبیت(ع) اظهار کرد: مسلمانان در برابر نعمت بی بدیل قرآن مسئولیت هایی دارند که نسبت به این مسئولیت ها در روز قیامت بایستی پاسخگوی پروردگار متعال باشند.
وی با اشاره به مسئولیت های انسان در برابر قرآن ابراز کرد: اولین مسئولیت ما در برابر قرآن، قرائت قرآن است که در یک روایت از وجود مقدس ثامن الحجج(ع) نقل شده است که حداقل روزی 50 آیه قرآن را قرائت داشته باشیم، ولی سقفی برای قرائت قرآن تعیین نکردند، در حالیکه نقل شده خودشان روزی 10 جز قرآن می خوانند ولی از ما انتظار خواندن روزی 50 آیه قرآن را دارند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفینبا اشاره به وصیت پیامبر اکرم(ص) به حضرت امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه "وَ عَلَیکَ بِتِلاوَةِ القُرآنِ عَلی کُلِّ حال" افزود:دومین مسئولیت ما در برابر قرآن، تلاوت قرآن است، فرق تلاوت با قرائت این است که در تلاوت تدبّر و تفکّر وجود دارد، یعنی قرآن همراه با فکر و فهم خوانده شود.
وی تفسیر قرآن را سومین وظیفه مسلمانان در برابر قرآن دانست و بیان نمود: شما اگر اهل قرائت و تدبر باشید اما اهل تفسیر قرآن نباشید نمی توانید به طور شایسته از قرآن بهر مند شوید.
تویسرکانی در ادامه با بیان اینکه در خانه هر مسلمان بایستی یک دوره تفسیر قرآن وجود داشته باشد، گفت: ما بایستی از قرآن، تفسیر درستی در ذهنمان پرورش دهیم .
وی چهارمین مسئولیت مسلمانان نسبت به قرآن را تبیین آن دانست و افزود: تبیین قرآن یعنی ورود به جزئیات؛ یعنی اگر در قرآن بحث نماز؛ حج، زکات، امر به معروف مطرح می شود ما بایستی به طور کامل به آنها اشرافیت داشته باشیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفینتأویل قرآن را پنجمین مسئولیت خواند و ادامه داد: مسئولیت ششم ما تبلیغ قرآن است؛ ما وظیفه داریم در هر مکانی از قرآن تعریف و تبلیغ کنیم و دیگران را نسبت به قرآن تشویق و ترغیب نمائیم .
وی با بیان اینکه یکی از محوری ترین کارهای پیامبران و امامان تبلیغ قرآن بوده است، خاطرنشان کرد: مسئولیت هفتم مسلمانان در برابر قرآن عمل به آن است.
حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی با اشاره به اینکه در این هفت مسئولیت به مسئله اطاعت از قرآن اشاره نشد، افزود: نه خدا از من و شما خواسته از قرآن اطاعت کنیم و نه در بیانات پیامبران و امامان این موضوع آمده است، بلکه اطلاعت از ولی خدا سفارش شده است .
وی ادامه داد: اطاعت از ولی اگر باشد این مجموعه به حد استاندارد خود میرسد و آن هادی بودن تحقق پیدا می کند ولی اگر اطاعت از امام و ولی نباشد قرآن که خودش برای شفا نازل شده عامل اختلاف می شود .
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفیندر پایان با بیان اینکه تمام فرق و مذاهب اسلامی امروز دم از قرآن می زنند، تصریح کرد: امروز در کنار سجاده نماز هر داعشی بک جلد کلام الله مجید است و عمدتاً هم حافظ کل قران هستند، ولی وحشی تر از آنان پیدا نمی شود.

ارسال نظرات