خبرهای داغ:
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضایی:

استقلال و تاثیر ناپذیری دستگاه قضا، امری بسیار مهم است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضایی بیاد داشت: استقلال و تاثیر ناپذیری دستگاه قضا، امری بسیار مهم است.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۶۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین، حضرت آِت الله خامنه ای در دیدار با رییس و مسئولان قوه قضاییه ، با تجلیل از شهید مظلوم آِیت الله بهشتی و شهید قدوسی دو شهید والا مقام دستگاه قضا" استقلال و تاثیر ناپذیری" دستگاه قضا را بسیار مهم خواندند و تاکید کردند: باید در عوامل مخدوش کننده استقلال قضا از جمله تهدید، تمطیع، رودربایسی و فشار جو عمومی ایستاد و بر رفتار  و روش صحیح قضا تکیه کرد.

ایشان" اقتدار" را از عوامل استقلال دستگاه قضایی برشمردند و افزودند: اقتدار طلبی قوه قضاییه، قدرت طلبی متعارف سیاسی و جناحی نیست بلمه به معنای قاطعیت و ایستادگی بر سر حرف حق است.

قانون گرایی و سلامت کامل" دستگاه قضایی دو عامل دیگری بودند که رهبر انقلاب آن ها را در تحقق  استقلال قوه قضاییه ، موثر و مهم خواندند.

ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه 

ایشان افزودند: البته دستگاه های دیگر هم باید در این زمینه فعال باشند اما باید تلاشی سازمان یافته در این زمینه صورت پذیرد چرا که در غیر این صورت جرائم مدام افزایش و گسترش می یابند و مدیریت کلان آن ها ممکن نخواهد بود.

رهبر انقلاب ، افزایش تعداد زندانیان را تاسف بار خواندند و تصریح کردند: این مسئله از زوایای مختلف مالی، خانوادگی، اخلاقی و اجتماعی هزینه ساز است  و باید با تمرکز بر راه حل های مختلف، برای علاج آن فکری کرد.

حضرت آِیت الله خامنه ای در همین زمینه ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه و آُِسیب شناسی و تقویت شوراهای حل اختلاف را در افزایش نیافتن تعداد زندانیان موثر دانستند و افزودند: برای مقابله با تبعات منفی افزایش زندانیان مالی و زندانیان مواد مخدر نیز باید دنبال پیشنهادات و راه حل های تازه بود.

 

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار