کتاب «۶۴۶ پرسش و پاسخ دینی با نسل نو»، نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا حیدری ابهری، در ماه مبارک رمضان برای گروه سنی جوانان و نوجوانان عرضه شد.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۸۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «646 پرسش و پاسخ دینی با نسل نو»، از یک مجموعه 10 جلدی از سری کتاب‌های مرجع دینی که به صورت جداگانه چاپ و منتشر شده، به چاپ رسیده و در یک‌مجلد 512 صفحه‌ای، به پرسش‌هایی درباره خدا، پیامبر اکرم(ص) وانبیای الهی(ع)، اهل بیت(ع)، حضرت مهدی(عج) و انتظار، مرگ و معاد، قرآن، نماز، زنان، اخلاق و رفتار و موضوعات گوناگون به زبانی ساده و روان پاسخ می‌دهد.

در این اثر به سؤالاتی مانند آیا حجاب مخالف آزادی زن‌ها نیست؟ چرا قرآن به زبانِ عربی نازل شده است؟ چطور می‌توان باور کرد که حضرت علی(ع) هر شب هزار رکعت نماز می‌خواند؟ و پرسش‌های دیگری از این دست پاسخ داده است.     
                          
به گفته نویسنده کتاب،‌ حجت‌‌الاسلام و المسلمین غلامرضا حیدری ابهری کسانی که از نمایشگاه قرآن کریم بازدید کرده‌اند، می‌دانند یکی از گرم‌ترین و پرمخاطب‌ترین بخش‌های این نمایشگاه، بخش ویژه پرسش و پاسخ است. از بین انبوه سؤالات مردم،‌ تعدادی پرسش‌های فراوانی داشتند که بیش از بقیه پرسش‌ها تکرار می‌شدند. نوجوانان و جوانانی که این اثر را مطالعه می‌کنند، تصویر نسبتاً جامعی از دین اسلام به دست می‌آورند و به شناخت خوبی از مسائل گوناگون این دین می‌رسند.

پاسخ‌گویی به پرسش‌های دینی، یکی از دقیق‌ترین، حساس‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که یک عالِمِ به دین می‌تواند انجام دهد. نویسنده توانسته پرسش‌های پیچیده ذهن این افراد را کشف کرده و در پی آن با آماری که از پرسش‌های پر تکرار به دست می‌آورد، مجموعه‌ای کامل را با زبانی روان ارائه دهد. در قسمتی از کتاب در پاسخ به پرسش: «آیا فرزند یک خانواده باید از مرجع پدر و مادر خود تقلید کند؟»،  آمده است: خیر، فرزند هر خانواده‌ای مانند بقیه مردم باید خودش پرس‌وجو کرده و مرجع تقلیدش را انتخاب کند. البته آنها می‌توانند از راهنمایی پدر و مادر خود بهره بگیرند... .

مؤسسه انتشارات قدیانی، کتاب «646 پرسش و پاسخ دینی با نسل نو» نوشته غلامرضا حیدری ابهری را در ماه مبارک رمضان، با شمارگان 3300 نسخه و قیمت 600 هزار ریال روانه بازار کتاب می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور تهیه کرده و یا با مراجعه به پایگاه اینترنتی مؤسسه به آدرس  www.ghadyani .org کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند.

ارسال نظرات