استاد اخلاق حوزه در جمع کارکنان ناحیه مقاومت کیار، گفت: هدف امربه معروف و نهی از منکر، حرکت از جهالت به سمت نورانیت است.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۸۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حسین داوری با بیان اینکه بهترین الگو در زمینه امر به معروف و نهی از منکر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است، افزود: ما باید انسان‌ها را از سمت جهالت به سمت نورانیت و پاکی هدایت کنیم و در این راستا باید ابتدا جهل را به خوبی شناخته و سپس راه هدایت انسان‌ها به سمت راه الهی را بشناسیم.

وی بیان کرد: خداوند برای هدایت و راهنمایی انسان‌ها شخصی از خود آن‌ها خلق کرد، برای اینکه مردم را به راه راست هدایت کنیم، باید همانند خود آن‌ها باشیم و خود را برتر از آن‌ها ندانسته بلکه خود را دلسوز آن‌ها بدانیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در راستای هدایت انسان‌ها به‌دنبال پاداش نبود، عنوان کرد: ما باید همانند رسول خدا بدون توجه به پاداش و اهداف، انسان‌ها را از جهل به راه صحیح و راست دعوت کنیم، افرادی که مرتکب گناه و فساد می‌شوند فقط ارتکاب گناه شده‌اند ولی گروه دوم افرادی هستند که به اشاعه گناه می‌پردازند و آن را گسترش می‌دهند.

حجت الاسلام داوری با بیان اینکه در راستای امر به معروف و نهی از منکر باید برخوردی متناسب با شخص مرتکب به گناه داشته باشیم، تصریح کرد: گروه سوم افرادی هستند که اقامه فساد می‌کنند و به‌دنبال ساخت مشروبات الکلی و مواد مخدر هستند که از دو گروه قبلی گناه و جرم آن‌ها بیشتر است.

وی اظهار داشت: فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر باید قانون امر به معروف را به خوبی فرا بگیرند تا در راستای ترویج این فریضه الهی با مشکلی مواجه نشوند.

لازم به ذکر است که کلاس اخلاق در روزهای شنبه،دوشنبه و چهارشنبه هر هفته به مناسبت ماه مبارک رمضان در نمازخانه ناحیه مقاومت کیار برگزار می شود.

ارسال نظرات