حجت الاسلام سید محمدرضا علوی، گفت: نباید به بهانه اینکه خودمان گناه می کنیم امر به معروف و نهی از منکر نکنیم.
کد خبر: ۸۵۳۴۵۸۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه میلاد پر برکت امام حسن مجتبی علیه السلام جلسه اخلاق با حضور کارکنان پایور و نیروهای وظیفه سپاه ناحیه فارسان برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان در این جلسه ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: سیره و توصیه همه ائمه و اولیاء الهی بر انجام امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام سید محمد رضا علوی افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از یک دیدگاه نسبت به دیگر فریضه ها دارای اهمیت بالایی است چنانچه در این زمینه منقول است که امیر مومنان حضرت علی علیه الاسلام می فرمایند: «تمام کارهای خیر و حتی جهاد در راه خدا نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مانند رطوبت دهان است نسبت به آب اقیانوس پایان ناپذیر»؛ لذا می بایست نسبت به این فریضه اهمیت بیشتر قائل شویم.

وی، ادامه داد: اینکه برخی می گویند ما خودمان گنهکاریم؛ پس نمی توانیم دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کنیم! توجیهی برای انجام ندادن وظیفه بیشتر نیست؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر تکلیفی شرعی است و از کسی ساقط نیست.

علوی، تصریح کرد: امام رحمه الله علیه فرمود: «امر و نهی کننده شرط نیست عادل باشد و یا به آنچه امر می کند خود عمل کند و آنچه را نهی می نماید، ترک کند و اگر خودش تارک واجب باشد، بر او واجب است که با اجتماع شرایط (دیگری را) به همان واجب امر نماید، کما اینکه واجب است به آن عمل نماید.»

وی، گفت: همچنین باید در کنار انجام این وظیفه به خودسازی بپردازیم و سعی کنیم از انجام محرمات بکاهیم نه اینکه گناه را ادامه بدهیم و بگوییم دیگر نمی توانیم دیگران را امر و نهی کنیم.

علوی، افزود: همچنین از نظر شرع مقدس، انجام فریضتین بر هر فردی واجب است و از کسی که خودش هم عامل به معروف و پرهیز کننده از منکر نیست، این تکلیف ساقط نمی شود.

ارسال نظرات