در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با انتقاداتی نسبت به درختان خشکیده باغی در ستارخان درباره گرانی لبنیات گفت: افزایش قیمت لبنیات کمر مردم را خواهد شکست زیرا حدود ۷۰ درصد از مردم از کمبود ویتامین D رنج می‌برند.
کد خبر: ۸۵۳۴۶۵۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، رحمت‌الله حافظی در یکصدوشصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به بازدید خود از باغ خشکیده‌ای در ستارخان اشاره کرد و گفت: مشابه این باغ‌ها در شهر تهران زیاد است؛ هنگامی که به این شکل زیرساخت‌ها را از بین می‌بریم چطور می‌خواهیم آسمان آبی و زمین پاک داشته باشیم.

وی افزود: شهردار مربوطه اعلام کرده مالک اجازه ورود به این باغ را به ما نداده این در حالیست که شواهد حاکی از ورود معتادان و ولگردها به این باغ است؛ چطور آنها اجازه ورود به باغ را داشته‌اند اما شهرداری این اجازه را نداشته است! 

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیان این پاسخ‌ها پذیرفته نیست، گفت: از شهرداری بیشتر از این نمی‌توان انتظار داشت. بنابراین اعضای شورای شهر باید کاری کنند.

حافظی در ادامه اظهاراتش خود عکسی از یکی از باغات طرشت در سال 70 نشان داد و گفت: این باغ یکی از مواردی است که در پی بی‌توجهی به آن درختانش خشک شده و از بین رفته است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت لبنیات کمر مردم را خواهد شکست، خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد از مردم از کمبود ویتامین D رنج می‌برند. این در حالیست که کمبود این ویتامین جذب کلسیم را مختل می‌کند که این امر نیز افراد را مستعد پوکی استخوان می‌کند. بنابراین آزادسازی قیمت‌ لبنیات درست نیست چرا که خسارات حاصل از انجام این کار صدها برابر بیشتر از سود آزادسازی قیمت‌هاست. علاوه بر این سرانه مصرف لبنیات در سایر کشورها بین 350 تا 500 لیتر است در حالیکه سرانه مصرف در کشور ما در حال حاضر فقط 60 لیتر است که اختلاف قابل توجهی به شمار می‌آید. بنابراین نباید کاری کنیم که با آزادسازی قیمت‌ها، لبنیات از سبد کالای مردم حذف شود.

ارسال نظرات