کتاب «حسن بن علی (علیهما السلام) امام مصلح» کتابی مفصل در مورد امام حسن مجتبی (ع) از تولد آن حضرت تا شهادت است.
کد خبر: ۸۵۳۴۶۸۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، در تاریخ اسلام شاید هیچ بُرهه ای را نتوان از حیث تحول آفرینی با عصر پس از شهادت امیرالمومنین (ع) و خلافت سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) مقایسه کرد. عصری که ناپایداری و عافیت طلبی و زمان ناشناسی پاره ای از عناصرِ همراه، عراقی و شامی شدن ستیز فرساینده، ماجراجویی های نابخردانه بدویان شهرنشین و از دست رفتن چهره تدبیر و جهاد، کارِ امت اسلامی گره خورده بود و جز با نگاهی استراتژیک و تدبیری تحول آفرین امکان سامان نداشت.

حضور امام حسن (ع) در چنین صحنه ای، داستان مظلومانه اوست که برای نجات امت و مصون داشتن خون شیعیان از هجوم دشمنان، خویش را سپر دفاع مردمانی کرد که از سر نادانی بر او طعن زدند؛ آری، او امام بودو قیام و قعودش فقط برای رضای حق و مصلحت مسلمین.

کتاب «حسن بن علی (علیهما السلام) امام مصلح» کتابی مفصل در مورد امام حسن مجتبی (ع) از تولد آن حضرت تا شهادت است. در این کتاب مباحثی از دوران کودکی، شخصیت آن امام، همگامی با رسول خدا (ص)، همراهی با علی (ع) در دوره خلافت ایشان و اتفاقات دوران شهادت حضرت زهرا (س) مطرح شده است.

همچنین ، مباحث مربوط به دوران امامت و سپس جنگ با معاویه ذکر شده که در نهایت با بررسی مفصل صلح آن حضرت به بررسی آن واقعه پرداخته شده است. معرفی اصحاب، احتجاجات و شهادت امام (ع) نیز سه بخش قابل توجه از کتاب است. از فصل های دیگر کتاب، مواریث علمی آن حضرت است که به طور مفصل به احادیث ایشان مستند شده است.

پژوهشکر ارجند سرکار خانم مرضیه محمد زاده این کتاب را به رشته تحریر درآورده و انتشارات دلیل ما چاپ و نشر این اثر را به عهده گرفته است. برای تهیه کتاب می توانید با شماره تلفن های 02537744988 – 02537733413  تماس بگیرید.

ارسال نظرات