خبرهای داغ:
دبیر هفتمین جشنواره شعر دو سالانه بسیج هنرمندان استان فارس گفت: هفتمین جشنواره شعر دوسالانه بسیج هنرمندان این استان با عنوان 'رازستان' با رویکرد جدید در چهار بخش برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۳۴۸۲۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مرضیه مرادی، سه شنبه در نشست خبری در شیراز بیان کرد:در شش دوره پیشین این جشنواره،اشعار در قالب های مختلف به صورت آزاد با هم مقایسه می شد و این شیوه کار ، تضادی در داوری و انتخاب برگزیدگان ایجاد می کرد.

وی افزود:با انجام کارهای کارشناسی و با هدف توانمندسازی و پرورش استعداد شاعران بسیجی برای سرودن شعر در زمینه های مختلف، از امسال آثاری که به این جشنواره ارسال می شود به صورت جداگانه در چهار بخش عاشقانه عارفانه، کودکان و نوجوانان، آیینی و دفاع مقدس با هم به رقابت می پردازند.

مرادی اظهارداشت:برای انتخاب صحیح برگزیدگان و ایجاد رقابت سالم، افراد برتر در هر بخش به صورت مجزا معرفی می شوند بدین معنا که آیین اختتامیه بخش عارفانه و عاشقانه با عنوان 'ترمه و ترنج' مردادماه، بخش کودکانه و نوجوانان با عنوان 'بهانه ها' شهریورماه، بخش آیینی با عنوان ' آیین آینه ها' در آذرماه و بخش دفاع مقدس و انقلاب با عنوان'سرو رود' در بهمن ماه 94 برگزار می شود.

وی اضافه کرد: پایان تیرماه جاری، آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره است و علاقه مندان و شاعران استان فارس برای حضوردر این رویداد هنری می توانند اشعار خود رادربخش های مختلف به دبیرخانه جشنواره به نشانی razestan1@yahoo.com ارسال کنند.

او ادامه داد:در هر بخش 20 اثر برتر انتخاب و آثار برگزیده در کتاب اشعار جشنواره استان فارس و آثار برتر سه نفر برگزیده هر بخش نیز در کتاب این جشنواره در کشور چاپ و منتشر می شود.

یکی از داوران هفتمین جشنواره دوسالانه شعر بسیج هنرمندان استان فارس نیز در این نشست گفت:در این جشنواره آثار و اشعار بر مبنای ملاک های اندیشه ای، زبان شعر، خیال و تصویرسازی، داوری می شود.

پروانه نجاتی با بیان این که در این جشنواره به قدرت بیان اندیشه نیز اهمیت داده می شود ، اظهار کرد: سبک اشعار ارسالی به این جشنواره متفاوت با دیگر جشنواره هاست به گونه ای که شاعران می توانند اشعار خود را در قالب سپید، کلاسیک، نیمایی و آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود:سازمان بسیج هنرمندان می کوشد با حمایت از هنرمند متعهد، شعر ارزشی و شعری را که مروج ارزش های انسانی است گسترش دهد و این جشنواره هم به تقویت ارزش ها در شعر اهتمام ویژه دارد.

یکی از شعرای پیشکسوت استان فارس هم در این نشست بیان کرد:هنرمند متعهد کسی است که باور خود را به مرحله عمل می رساند و به دیگران معرفی می کند، در این صورت هنر می تواند تاثیرگذار و ماندگار باشد و بدون شک در این زمینه شاعران رسالت مهم و سترگی بر عهده دارند.

احد ده بزرگی ادامه داد:استان فارس از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، سهم مهم و ویژه ای در فرهنگ و هنر دارد و می توان گفت این استان خاستگاه برخی از هنرها برای اولین بار در کشور است.

وی اظهارداشت:شب شعر عاشورایی شیراز جایگاه منحصر به فردی در بخش فرهنگ و ادبیات کشور دارد و در سال جاری 30 شب شعر در استان فارس برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار