کد خبر: ۸۵۳۴۹۸۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
محمد ربانی عضو انجمن انبوه سازان مسکن و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از بی توجهی دولت به تولید ملی، اظهار داشت: متأسفانه دولت توجهی به تولید در صنایع مختلف ندارد و تا زمانی که سیاست های پولی خود را ساماندهی نکند توانایی حمایت از تولید ملی و رونق آن را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مردم حاضر نیستند پول خود را در بخش تولید سرمایه گذاری کنند چراکه اتخاذ سیاست های غلط از سوی دولت باعث شده تا بر سر راه تولید کنندگان موانع بسیاری وجود داشته باشد. امروز مردم ترجیح می دهند سرمایه خود را در اختیار بانک ها قرارداده و سود دریافت کنند تا اینکه در بخش تولید سرمایه گذاری کرده و هر روز با مشکلاتی از قبیل مالیات های سنگین دولت مواجه شوند.

این اقتصاددان با تأکید بر کارآمدی اقتصاد مقاومتی در کشور، افزود: رهبر معظم انقلاب طرحی هوشمندانه و دقیق با عنوان اقتصاد مقاومتی به دولت ارائه کردند و دولت هم در کلام این طرح را ستایش کرده و سخن از اجرای آن می زند اما در عمل ما چیزی مشاهده نمی کنیم. دولت با باز گذاشتن درهای کشور به روی محصولات و اجناس خارجی و عدم توجه به تولیدملی نشان داد که اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد.

وی در خاتمه با بیان اینکه واردات بی رویه کالای خارجی تنها موجب ضعیفتر شدن اقتصاد می شود، گفت: ما زمانی در بسیاری از صنایع همچون پوشاک حرف اول را در منطقه می زدیم اما امروز به جایی رسیده ایم که محصولات و اجناس بی کیفیت چینی بازارهای ما را پر کرده اند؛ اینها مشکلات اقتصاد کشور هستند نه تحریم های اقتصادی غرب و دولت باید مسیر حرکت خود را به سوی اقتصاد درونزا تغییر دهد.

ارسال نظرات