رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل از آمادگی این موزه جهت همکاری با دفتر توسعه فرهنگی آذربایجان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۵۱۱۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد انوار, رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل در حاشیه نخستین نشست از سلسله نشست‌های قفقازشناسی با محوریت آشنایی با گنجینه نسخ خطی ایرانی-اسلامی گرجستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی ازبرنامه های موزه تاریخ علوم اردبیل جمع آوری، آرشیو و نمایش نسخ خطی و اسناد علمی و تاریخی در کلیه زمینه های علوم می باشد، گفت: پایه های بسیاری از علوم رایج که مبدا آن ایرانیان می باشند، در لا به لای صفحات نسخ خطی و اسناد تاریخی و علمی ثبت و ضبط شده است.

وی معرفی تاریخ علمی منطقه، نمایش سیر تحولات علوم مختلف، باروری خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان، جمع آوری و آرشیو و نمایش اسناد علمی و طبیعی منطقه و همچنین جمع آوری مجموعه‌های علمی و تاریخی مرتبط و نمایش آنها و ... را از اهداف تاسیس موزه تاریخ علوم اردبیل عنوان کرد.

رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل از رایزنی برای عقد تفاهم نامه با موزه‌های علوم و فناوری داخلی و خارجی و موسسات پژوهشی و تخصصی مرتبط برای همکاری‌های علمی و اخذ نمایندگی برای شعب استانی و عضویت‌های ملی خبر داد.

انوار افزود: موزه تاریخ علوم ضمن نمایش پایه‌های دانش و تحول فناوری، باعث هم افزایی دانش‌ها و اشاعه تفکر علمی در میان دانش آموزان و دانشجویان می شود.

وی تصریح کرد: این موزه علاوه بر اینکه موزه ای دانشگاهی بوده، شناسنامه علمی منطقه را نیز نشان می دهد و کانون تعامل علم و فرهنگ خواهد بود.

رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل از کلیه نهاد و موسسات فرهنگی، علمی، تاریخی و فرهیختگان و علاقمندان استان جهت تجهیز و راه اندازی موزه دعوت به همکاری کرد.

انوار خاطرنشان کرد: این موزه متعلق به دانشگاه محقق اردبیلی می باشد و عملیات تاسیس و راه اندازی آن از سال 1393 آغاز و با حمایت مالی و معنوی دانشگاه محقق اردبیلی طی سالجاری در محل این دانشگاه افتتاح خواهد شد.

ارسال نظرات