امام جمعه اردبیل بر تقویت ستادهای دیه و پرورش انسان های بزرگ تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۳۵۱۲۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در آئین جشن گلریزان در اردبیل با تاکید بر تقویت ستادهای دیه و پرورش انسان بزرگ در این ستاد، گفت: باید با این کار عقلانیت را در جامعه افزایش دهیم و بی تفاوتی و تفرق را نیز از جامعه ریشه کن سازیم.

عاملی با بیان اینکه قرآن و ائمه معصومین (ع) در روایات و آیات الهی مختلف در جامعه آرمانی و اسلامی به دنبال پرورش عواطف انسانی بوده و هستند، افزود: مقصد نهادینه کردن این امر، حس انسان دوستی و نوع دوستی است.

مجید خدابخش استاندار اردبیل با بیان اینکه برگزاری جشن گلریزان، اساساً عاطفه و احساسات مردم را نشان می دهد، تصریح کرد: انسان‌هایی وجود دارند که بخاطر مشکلات مالی به زندان افتاده اند و این اتفاق ممکن است برای هر فردی پیش آید.

خدابخش ضمن تقدیر از انسانهای فرهیخته ای که در آزادی زندانیان غیرعمد قدم‌های خیری برمی دارند، خاطرنشان کرد: با آزادی هر زندانی غیرعمد، شور و نشاط به خانواده وی باز می گردد.

حجت الاسلام محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه ستاد دیه یک تشکیلات مردمی است و عمدتاً برای رسیدگی به مشکلات مالی تشکیل شده است، افزود: ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان با دعوت از خیرین و واحدهای مصالحه برای آزادی زندانیان غیرعمد تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی بیش از هر کس دیگر معتقد است افراد نباید در زندان بمانند، ادامه داد: انسان هایی که بخاطر مسائل مالی به زندان می افتند، نباید در زندان بمانند؛ چراکه مشکلات اخلاقی، فرهنگی و ... در زندان ها متوجه افراد می شود.

قاصدی ضمن یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم فراموشی خانواده های زندانیان، گفت: سال گذشته بیش از 400 نفر در استان اردبیل از زندانیان غیرعمد آزاد شدند که این نشان از همدلی و همزبانی موجود در استان است.

اسکندرزاده معاون قضایی دادگستری استان اردبیل نیز گفت: در سال 1392، 310 نفر با مبلغ 16 میلیارد تومان و در سال 1393، 431 نفر با مبلغ 15 میلیارد و 700 میلیون تومان که دارای محکومیت مالی بودند، با کمک خیرین آزاد شدند.

وی افزود: تاکنون 434 زندانی نیازمند 20 میلیارد تومان در زندان های استان هستند تا آزاد شده و به آغوش خانواده بازگردند.

گفتنی است، در این جشن اتابک نادری، محمد حسین نادری، نرگس محمدی، ودود موذن زاده، غفور ملکی و سلیم رحیمی از هنرمندان و بازیگران ملی و استانی حضور داشتند.

ارسال نظرات