خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان صحنه گفت: دانش‌آموزان صحنه‌ای برای شرکت در طرح هجرت سه استقبال خوبی دارند و تاکنون قریب به 200 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۳۵۱۹۰
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

عزت‌الله عظیمی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، از ثبت‌نام قریب به 200 دانش‌آموز صحنه‌ای در طرح هجرت سه خبر داد و اظهار کرد: هر ساله دانش‌آموزان صحنه‌ای استقبال بسیار خوبی از طرح هجرت سه به‌عمل می‌آورند.

وی بیان داشت: طرح هجرت سه یکی از موفق‌ترین طرح‌های سازندگی و آبادانی است و شامل پروژه‌های عمرانی کوچک و زودبازده مانند رنگ‌آمیزی دیوار مدارس، مرمت نیمکت‌ها، بهسازی فضای سبز مدارس، ساخت پل‌های ارتباطی کوچک و محلی و... می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان صحنه با بیان لزوم احیای فرهنگ سازندگی در جامعه، خاطرنشان کرد: با افزایش رویکرد بسیج سازندگی و مشارکت مردم می‌توان جایگاه فرهنگ سازندگی و جهاد را نهادینه کرد.

عظیمی با اشاره به در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی در اجرای طرح هجرت سه، متذکر شد: طرح‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های مناطق گام برداشته و در راستای طرح اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در اجرای طرح‌های سازندگی از جوانان مؤمن و با ایمان بهره‌ می‌گیریم، یادآور شد: جوانان مؤمن با استفاده از نیروی نشاط و طراوت جوانی و قدرتی که خداوند به آن‌ها عطا کرده‌ است می‌توانند طرح‌ها را به بهترین شکل اجرا کنند.

عظیمی اشاره‌ای به تأثیرات طرح هجرت در محرومیت‌زدایی کرد و متذکر شد: پروژه‌ها در طرح هجرت با پیوست فرهنگی، اقتصادی، عمرانی اجرا می‌شود و بسیج سازندگی با اجرای برنامه‌های طرح هجرت گام مهم و موثری برای محرومیت‌زدایی برداشته است.

وی با یادآوری اینکه دو اردوگاه برای اجرای طرح هجرت سه در نظر گرفته شده‌ است، گفت: دانش‌آموزان به‌مدت 10 روز در طرح هجرت شرکت می‌کنند و علاوه بر زیباسازی مدرسه، اوقات فراغت خود را نیز به‌خوبی و در کنار دوستانشان سپری می‌کنند.

فرمانده سپاه شهرستان صحنه برگزاری اردوهای طرح هجرت را گام مثبتی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان دانست و افزود: دانش‌آموزان ضمن گذران اوقات فراغت خود به نحو مطلوب با شیوه‌های کار گروهی و همیاری و همدلی نیز آشنا می‌شوند.

عظیمی اشاره‌ای به برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح هجرت سه کرد و یادآور شد: در پایان رنگ‌آمیزی مدارس دانش‌آموزان در دوره‌های فرهنگی و هنری متنوع زیر نظر اساتید برجسته شرکت می‌کنند.

وی بر جذاب بودن برنامه‌ها در طول اجرای طرح تأکید کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه روحیه جوانان یک روحیه جهادی است باید با مهیا کردن شرایط  لازم و افزودن بر جذابیت برنامه‌ها، زمینه مشارکت بیشتر آنان فراهم شود.

ارسال نظرات