عشریه با اشاره به اینکه خواص بسیار مهم و تاثیرگذار هستند اما در حوزه فرهنگ نباید فقط به خواص توجه کرد، ادامه داد: چون فرهنگ با متن جامعه متصل است باید عموم هم مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۳۵۲۴۵
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

 



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حمیدرضا عشریه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری، اظهار کرد: ساری شهری است که با وجود اینکه هنرمندان خوبی دارد اما این هنرمندان نتوانسته‌اند توانمندی‌های خود را به منصه ظهور و بروز برسانند.

وی با بیان اینکه ارزیابی وضع موجود، موانع، تنگناها و چشم‌انداز آینده از اهداف پیش‌روی این نهاد است، افزود: فرهنگ با آحاد مردم در ارتباط است و انسان‌ها با مولفه آگاهی، انگیزه و مهارت و فرصت فضای فرهنگ را ارزیابی می‌کنند.

رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه هنرمندان ما آگاهی، انگیزش و مهارت دارند اما فرصت ظهور و بروز تولیدات هنری را کمتر در هنرمندان شاهد بودیم، گفت: ارشاد خانه هنرمندان است و چرا حضور هنرمندان در خانه خود باید کم‌رنگ باشد.

این مسئول با بیان اینکه این فرصت توسط مدیران فرهنگی باید بسترسازی شود، تصریح کرد: امروز شاهد این نگاه هستیم و این مسیر تعقیب می‌کنیم تا فرصت‌ها در اختیار شایستگان قرار گیرد.

عشریه با اشاره به اینکه خواص بسیار مهم و تاثیرگذار هستند اما در حوزه فرهنگ فقط نباید به خواص توجه کرد، ادامه داد: چون فرهنگ با متن جامعه متصل است باید فرهنگ عمومی هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تعامل با اقشار جامعه از اهداف ما است و این تعامل باید در جو صمیمی احیا شود، خاطرنشان کرد: مردم ما غریبه نیستند و باید در جریان مباحث فرهنگی باشند و رسالت خودمان را براساس فرهنگی اصیل ایرانی، اسلامی و بومی توسعه دهیم.

رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری در پایان با اشاره به اینکه کار سیاسی و فرهنگی را نباید با هم مخلوط کرد، گفت: کار فرهنگی نیازمند با هم بودن است و امیدواریم با این نگاه، بذر اقدامات فرهنگی را به‌کاریم و مسیر را به درستی طی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها