علت اصلی افزایش جرائم بی توجهی خانواده ها و مراکز آموزشی به موضوع مهم تربیت است
کد خبر: ۸۵۳۵۲۶۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

 

 



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد علی تقوی فر، رئیس دادگستری مازندران در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد به نقش رسانه ها در کاهش جرائم اشاره کرد و اظهارداشت : اگر در جامعه ای ، اطلاع رسانی فعال و هماهنگ باشد کار دادگستری راحت تر می شود .

وی افزود : تاثیرمجازاتی یک پرونده درصورت اطلاع رسانی درست ، بیشتر از رسیدگی به چندین پرونده بدون اطلاع رسانی است.

تقوی فرد گستردگی اقدامات دادگستری را وابسته به عملکرد موسسات آموزشی و رسانه ها دانست و گفت : برای داشتن جامعه ای پویا  باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درستی در جامعه صورت گیرد .

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد : اگر سازمان ها و نهادهای مختلف وظایف خود را به درستی انجام دهند بزهکاری و جرایم در جامعه کاهش پیدا می کند .

این مقام مسئول علت اصلی افزایش جرائم را بی توجهی خانواده ها و مراکز آموزشی به تربیت فرزندان و مردم جامعه عنوان کرد و بیان داشت : متاسفانه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه بسیار ضعیف است و سازمان ها نیز به وظایف اصلی خود عمل نمی کنند که سبب افزایش جرائم شده است .

تقوی فر در پاسخ یکی از خبرنگاران مبنی برعدم اطلاع رسانی دستگاه قضایی ، گفت : ماهیت دستگاه قضایی اطلاع رسانی نیست بلکه قضاوت است و اگر اطلاع رسانی از سوی دستگاه قضایی صورت گرفت در واقع  ایثار کرده است .

رئیس کل دادگستری مازندران قضاوت و اجرای احکام درست را از وظایف دستگاه قضایی برشمرد و ادامه داد : آمار پرونده دادگاه خانواده تکان دهنده است که نشان دهنده عدم عملکرد درست دستگاه های فرهنگی و خانواده می باشد.

وی با تاکید بر توجه خانواده ها به تربیت فرزندان ، گفت : امروزه دغدغه اصلی خانواده ها درآمد بیشتر است و کمتر به مسائل تربیتی فرزندان توجه می کنند.

این مقام مسئول در پاسخ خبرنگاری مبنی بر زمین خواری در غرب مازندران ، گفت : در دولت گذشته حساسیتی در این زمینه وجود نداشته است پس از تبدیل شدن زمین خواری به یک معظل ، به آن توجه شده است.

تقوی فرد با اشاره به توجه دستگاه قضایی به مسئله زمین خواری ، ادامه داد : در سال 93 با جدیت این مسئله را پیگیری کردم که در سال گذشته زمین خواری تقریبا به صفر رسید.

رئیس کل دادگستری مازندران به قتل های اخیر اشاره کرد و بیان داشت : الحمد الله در استان قتل زنجیره ای وجود ندارد و قتل های صورت گرفته با توجه به جمعیت غیر عادی نیست.

وی افزود : قتل دارابکلا نیزاز پیش تعیین شده نبوده است و تنها به خاطر بی اخلاقی و بی خردی قاتل اتفاق افتاده است و در حال حاضر این پرونده به سرعت در دادگاه رسیدگی می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه نباید در قتل ها بزرگ نمایی صورت گیرد ، اظهارداشت : نباید با بزرگ نمایی احساسات مردم جریحه دار شود و باید بگذاریم براساس روند قانونی پرونده ها رسیدگی شود .

تقوی فر در ادامه به تخریب ساختمان مجتمع تجاری الماس شهر اشاره کرد و گفت : دو هزار و هشت متر قسمت جلویی ساختمان بدون مجوز ساخته شده است که پس از شکایت سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر تغییر کاربری اراضی ، سازنده برای متوقف کردن ساخت تعهد کرد که متاسفانه شبانه و با دیدن برخی افراد اقدام به ادامه روند ساخت ساختمان کرد.

وی حکم تخریب را قطعی دانست و بیان داشت : باید ابزار و تجهیزاتی که قابل برداشت است جدا شود تا سرمایه ملت از بین نرود.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه با بیان اینکه اختلاس دانه درشت در استان وجود ندارد ، گفت : متاسفانه ضعف و مشکلاتی در سیستم بانکی وجود دارد که به شخصه مدیران را مقصر می دانم که بین مال خود و دیگران تفاوت قائل می شوند.

تقوی فر با بیان اینکه مدیران برخی بانک ها به بیت المال اهمیت نمی دهند ، بیان کرد : برخی مدیران می گویند برای وام ها به ما فشار می آورند آیا حفظ میز باید سبب شود پول دست عده ای خاص باشد.

وی در ادامه قضات را ازسالم ترین قشرهای جامعه برشمرد و تاکید کرد : در 8 سالی که در حفاظت اطلاعات کار می کردم حتی یک تخلف مالی از قضات نداشتیم .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها