مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد خبر داد
مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد از افزایش سرانه ماهانه پرداختی نقدی به فرزندان ایتام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۵۳۰۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا نوروزی اظهار کرد: بر اساس آمار به دست آمده حدود 247 هزار و 701 نفر از کودکان مشمول طرح اکرام (ایتام و محسنین) تحت حمایت 829 هزار و 108 حامی هستند.

وی تصریح کرد: افزایش سرانه ماهانه پرداختی نقدی به فرزندان ایتام، رشد سرانه ماهانه غیر نقدی فرزندان ایتام، رشد درآمد کل طرح اکرام بخشی از ثمرات این طرح در گذشته بوده است.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد افزود: به طور متوسط سرانه ماهانه دریافت نقدی از حامیان ایتام بیش از 244 هزار ریال در سال گذشته بود که نسبت به دوره مشابه قبل این دریافتی 7.45درصد رشد داشته است.

وی گفت: براساس همین اطلاعات سرانه ماهانه پرداخت نقدی سال گذشته به فرزندان ایتام در طرح اکرام 920 هزار ریال بود که نسبت به دوره مشابه قبلی آن بیش از 19 درصد افزایش داشت.

نوروزی بیان کرد: سال گذشته طرح اکرام ایتام و محسنین معادل 347 میلیارد تومان درآمد داشت که این میزان نسبت به سال 92 بیش از 29 درصد رشد داشته و پیش‌بینی می‌کنیم امسال کمک‌ها افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های طرح اکرام به سایر گروه‌های تحت حمایتی به غیر از ایتام، طرح حمایت از فرزندان غیریتیم است که در قالب اکرام محسنین اجرا می‌شود و بنابر آمار سرانه ماهانه پرداخت نقدی به فرزندان محسنین 492 هزار ریال است.

بر اساس این گزارش طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، از جمله طرح‌هایی هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌کند. طرح اکرام ایتام اختصاص به کودکانی دارد که پدر خود را از دست داده‌اند. طرح محسنین مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا اینکه پدرشان در قید حیات است، اما به هر دلیل قادر به تامین معاش خانواده نیست و تشخیص نیازمند بودن این خانواده‌ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می‌شود.

به موجب طرح اکرام که از نیمه دوم سال 1378 توسط کمیته امداد امام خمینی (ره‌) به اجرا درآمده است حمایت ایتام به ‌خیرین و حامیان علاقمند واگذار می‌شود و هر حامی با پذیرفتن امر حمایت یک یا چند نفر یتیم‌، ماهیانه حداقل 200 هزار ریال به ‌حساب بانکی هر کدام از آنان واریز می‌‌کند.

هموطنان علاقه‌مند برای ثبت‌نام در طرح اکرام ایتام می‌توانند با مراجعه به سایت www.emdad.ir در این سنت حسنه سهیم شوند.

ارسال نظرات