نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس گفت: استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور مهم‌ترین راه توسعه و برون‌رفت از وضعیت کنونی اقتصاد است.
کد خبر: ۸۵۳۵۳۱۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا تاج‌گردون با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد ایران اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌های درونی، افزایش قیمت دلار و کاهش واردات از جمله راهکارهای مورد نظر اقتصاددانان کشور برای برون‌رفت از وضعیت کنونی اقتصاد کشور در تدوین سیاست‌های برنامه ششم توسعه کشور است.

وی تکیه به پتانسیل‌های درونی کشور در حوزه‎‌های مختلف را از مهم‌ترین راه‌های خارج شده از شرایط کنونی اقتصاد کشور دانست و افزود: استفاده از ظرفیت‌های درون‌ کشوری سبب حذف موانع بزرگ توسعه اقتصاد کشور شده و چشم‌انداز رونق اقتصادی را پیش‌بینی کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه خام‌‌فروشی ثروت‌های ملی بزرگترین مانع تولید در کشور به نظر نمی‌رسد، همچنین مقایسه کاهش قیمت دلار و ریال را یادآور شد و گفت: افزایش نرخ ارز متناسب با تورم داخلی، خرید ارز با قیمت بالا توسط دولت در راستای جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا می‌تواند در رونق اقتصاد کشور نقش مهم داشته باشد.

تاج‌گردون ارائه دلار ارزان را بسترساز واردات دانسته و افزود: خرید تولیدات بومی داخلی با قیمت بالا، استفاده از ریال و ارائه آن به تولیدکننده و حذف دلار و اختصاص یارانه به تولیدکننده اقدامی مهم در راستای حمایت تولیدات داخلی است.

وی نظام برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری کشور را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: عدم صحیح ارزیابی برنامه‌های یکساله و پنج‌ساله و دیدگاه‌های متفاوت دولت‌ها در سال‌های گذشته در خصوص برنامه پنج‌ساله از دلایل ایستایی و عدم رشد اقتصاد بوده است.

ارسال نظرات