«شیار ۱۴۳» دومین اثر بلند سینمایی نرگس آبیار در ادامه حضور بین المللی، در جشنواره فیلم زنان ژاپن و جشنواره فیلم استرالیا حضور خواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۳۵۳۴۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، فیلم «شیار143» به کارگردانی نرگس آبیار در ادامه حضور بین المللی، در جشنواره فیلم  Reel Sydney Festival of World Cinema  که طی روز های دوم و سوم مرداد ماه 94 در شهر سیدنی استرالیا برگزار می شود حضور دارد. این جشنواره غیر رقابتی است و فیلمهای برتر از کشورهای مختلف را انتخاب می‌کند.

«شیار143» تاکنون در جشنواره‌هایی از جمله بوسان کره جنوبی، هاوائی آمریکا، گواه هند، کرالا هند، و سنگاپورو... شرکت داشته است و ماه آینده نیز در جشنواره فیلم زنان ژاپن به نمایش می‌آید. این فیلم همچنین برنده جایزه ویژه هیئت داوران از Asia Pacific Screen Awards برای بازیگر نقش اول زن شد.

همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران،سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و دریافت هشت جایزه از بخش تجلی اراده ملی از سی دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر،تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشن منتقدان سینمای ایران،تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشا گران،تندیس بهترین فیلم نامه،تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن،دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه سیزدهمین جشنواره بین الملی فیلم مقاومت از جمله افتخارات این فیلم در جشنواره‌های داخلی است.

فیلم سینمایی «شیار 143» دومین اثر بلند سینمایی نرگس آبیار است و در ژانر دفاع مقدس به موضوع مادران در دوران دفاع مقدس می پردازد.

اداره کل تامین برنامه و رسانه بین‌الملل سیما عرضه بین‌المللی «شیار143» را بر عهده دارد.

ارسال نظرات