نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با ابراز نگرانی و تأسف از افزایش آمار طلاق، بیکاری، فقر و اعتیاد اظهار کرد: مسئولان باید این مسائل عنوان شده را جدی گرفته و برای پیشگیری از این آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و هوشمندانه داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۳۵۳۵۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی شب گذشته، 9 خرداد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، ضمن اشاره به این مهم که باید از ظرفیت ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را برده و زمینه رشد و انقلاب درونی را ایجاد کنیم، گفت: جوانان به هوش باشند که این فرصت الهی برای رسیدن به قرب‌الی الله در اختیار بندگان مؤمن و مخلص قرار داده شده است که باید نهایت استفاده از آن را برد.

وی موضوعیت برنامه ششم توسعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باید در تنظیم این برنامه با توجه به سیاست‌های تصویب شده در مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با استان مرکزی سیاست‌های هدفدار با تدبیری حکیمانه، مدبرانه در ابعاد و زوایای مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی تدوین و در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: این سند علمی با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر فرزانه انقلاب تدوین شده و حاصل سه ماه تلاش کارشناسان و اساتید دانشگاه‌های نقاط مختلف استان مرکزی در قالب دو جلد و سه بخش است.

این مقام مسئول همچنین سند همدلی و همزبانی دولت و ملت استان مرکزی را در سه بخش با محوریت مبانی همدلی و همزبانی، ویژگی‌ها و مبانی نظری و راهکارهای تحقق بیان کرد و گفت: با تدوین این سند وظایف و تکالیف همه دستگاه‌های اجرایی نیز به صورت جداگانه مشخص شده که در اسرع وقت ابلاغ خواهد شد.

وی ضمن تأکید برلزوم عمل تمامی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به وظایف محول شده، اعلام کرد: بدون تردید اگر تمامی مدیران دستگاه‌‌های اجرایی با دقت و پشتکار به وظایف محول شده عمل کنند، این سند می‌تواند به عنوان الگویی جامع و کامل به همه نقاط کشور معرفی شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خویش به تشریح تدوین برنامه ششم فرهنگی ـ اجتماعی استان پرداخت و از مسئولان ارشد و تأثیرگذار در استان خواستار مطالعه برنامه‌های فرهنگی پیشین این استان و بهره‌گیری درست از تدوین برنامه‌های ششم توسعه شد.

وی ضمن تأکید از دوری و فاصله گرفتن مسئولان و دولتمردان از گرایش‌های سیاسی برای تنظیم سند راهبردی، اظهار کرد: تمامی مسئولان در استان باید خود را درگیر سیاست‌ها و گرایش‌های مختلف نکنند و برای تنظیم سند راهبردی استان برای پنج سال آینده اقدام کنند؛ در غیر این صورت در تدوین برنامه‌ها دچار مشکل می‌شویم.

امام جمعه اراک در بخشی از سخنان به دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور در خصوص نظارت بر فروشگاه‌های عرضه پوشاک و لباس نیز اشاره کرد و افزود: بدون تردید این ابلاغیه بسیار حائز اهمیت بوده و نظام را از ترویج غربزدگی و مدهایی که مغایر با شأن اسلام و شخصیت ایران اسلامی هستند دور می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی برقراری تعامل سازنده و اعتماد متقابل بین مردم و دولتمردان را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: بدون شک اگر تمامی موانع جلب اعتماد مردم به مسئولان نظام مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد می‌توان برای رفع آن موانع برنامه‌ریزی کرد و زمینه رسیدن به اهداف عالیه نظام و برنامه‌های سند راهبردی و برنامه ششم توسعه را تدوین و تنظیم کرد.

وی در ادامه عدم شایسته سالاری، مصرف بی‌رویه بیت‌المال، عدم دسترسی آسان به مسئولان، عدم آگاهی مردم از فعالیت ادارات و سوءاستفاده از موقعیت شغلی را از مهم‌ترین  عوامل برای ایجاد بی‌اعتنایی مردم به دولتمردان بیان کرد و افزود: بدون شک مسئولان برای جلب رضایت مردم باید نشست‌هایی را برای شفاف‌سازی تشکیل دهند همچنین حضور مداوم مسئولان در اماکن عمومی مانند مساجد و حسینیه‌ها و سفر آنان به مناطق روستایی و محروم می‌تواند در جلب رضایت مردم بسیار حائز اهمیت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین با ابراز نگرانی و تأسف از افزایش آمار طلاق، بیکاری، عدم علاقه جوانان به ازدواج، فقر و اعتیاد اظهار کرد: مسئولان باید این مسائل عنوان شده را جدی گرفته و برای پیشگیری از این آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و هوشمندانه داشته باشند.

به گزارش ایکنا، شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی - امنیتی استانداری مرکزی نیز در این نشست ضمن تأکید برلزوم جلب رضایت مردم و ایجاد اعتماد هرچه بیشتر بین مردم و دولتمردان و تحقق شعار امسال، اظهار کرد: طرح فعالیت مسئولان در اتاق‌های شیشه‌ای باید در استان مرکزی عملیاتی و اقدامات و فعالیت‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای مردم شفاف و قابل لمس باشد.

یادآور می‌شود؛ در این نشست محمود زمانی قمی، استاندار و سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

لازم به ذکر است؛ تشکیل یک کارگروه برای ایجاد تعامل سازنده بین مردم و مسئولان از سوی استانداری مرکزی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد، سپاه روح الله و دانشگاه‌های استان از مهم‌ترین مصوبه این نشست به شمار می‌رود.

ارسال نظرات