نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه مراكز نگهداري درمان و كاهش آسيب معتادان کمک می‌کنند معتاد اصلاح و به نیروی کار تبديل شود خواستار توسعه اين مراكز شد.
کد خبر: ۸۵۳۵۳۶۵
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، لاله افتخاری  اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را رویکردي مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: مجلس آمادگی دارد که اگر دولت نیاز به لایحه جهت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر یا پیشگیری از اعتیاد دارد، اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه مبارزه با اعتیاد باید همگانی باشد، افزود: قبح اعتیاد باید بر همگان مشخص و راهکارهای مبارزه با آن نیز فراهم شود. اعتیاد بلای خانمانسوزی است که ممکن است با توجه به وسعت و انواع آن هر خانواده‌ای را درگیر سازد.

وی یکی از راهکارهای اساسی که در مبارزه با اعتیاد بسیار کارساز بوده و کمک می‌کند که معتاد اصلاح شود را اردوگاه‌های اجباری ترک اعتیاد دانست و گفت: این اردوگاه‌ها می‌تواند معتاد را بسازد و از آن نیروی کار و کارآمد ایجاد کند. با این موضوع به محض مرخص شدن از اردوگاه معتاد بهبودیافته رها نشده و از بیکاری به چرخه اعتیاد باز نمی‌گردد. افتخاری ادامه داد: ما آماده‌ایم که اگر دولت لایحه دهد همکاری کرده و ان شاء الله با یک کار جهادی در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد اقدام کنیم.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه بخشی از آسیب‌دیده‌هاي از اعتیاد، زنان هستند، گفت: اعتیاد زنان بسیار بیشتر برای خانواده مخاطره آمیز است. مادر نقش تربیتی در خانواده دارد و آلودگی او به اعتیاد به کلی نهاد خانواده را نابود می‌سازد.

وی با تاکید بر اینکه همه مشکلات اجتماعی با انجام اقدامات جهادی حل می‌شود، اظهار داشت: با مدیریت جهادی می‌توان وارد خانواده شد. آسیب‌ها را رفع کرد چراکه خانواده فراتر از جامعه نیست و با رفع آسیب‌ها در خانواده می توان به سلامت جامعه دست یافت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: امروز کشور ما در جنگ نرم قرار دارد و ابزار موفقیت در جنگ نرم آگاهی یافتن افراد از قرار داشتن در این جنگ است. امروز امکانات نظام، حاکمیت و دولت محدودیت دارد. از نظر راهسازی، بهداشت و درمان، آموزش احکام، سبک زندگی، کشاورزی و .... با محدودیت‌های مواجه هستیم و از طرفی برخی دغدغه ذهنی و فطری برای کمک در قالب اردوهای جهادی دارند لذا باید بستر فعالیت در این اردوها برای این افراد فراهم شود.

افتخاری گفت: در حال حاضر جوانان زیادی پای کارآمده و در عرصه اردوهای جهادی فعالیت دارند. باید بر روی نیروهای جهادی سرمایه‌گذاری کنیم. ما در یک ناتوی فرهنگی قرارگرفته‌ایم لذا نقش بانوان در این میان باید بیشتر باشد. در مناطق محروم امکانات مناسبی از شبکه صدا و سیما نیست و این افراد گاهی در پوشش شبکه‌های برون مرزی قرار می‌گیرند لذا اردوهای جهادی هم در ارائه آموزش برای پیشگیری از اعتیاد و هم درمان و فرهنگسازی مناسب است.

وی در پایان با اشاره به اینکه آموزش‌های پیش از ازدواج را می توان در قالب اردوهای جهادی به خانواده‌ها ارائه ساخت، گفت: ارتقاء دانش و آگاهی جوانان و نوجوان در پیشگیری از اعتیاد به انواع مخدرهای سنتی و صنعتی بسیار تاثیر گذار است و باید در این زمینه يعني فرهنگسازی در امر مبارزه با مواد مخدر تلاش‌های بیشتری انجام شود.
ارسال نظرات