شب‌های قدر در سیما چه می‌گذرد

برخی ویژه برنامه‌های شبکه‌های سیما برای شب‌های قدر معرفی شدند.
کد خبر: ۸۵۳۵۳۷۲
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، شبکه‌های مختلف سیما در شب‌های قدر تلاش خواهند کرد با ارائه برنامه‌های زنده و تولیدی ساعات پر بار شب‌های قدر را همراه مخاطبان باشند.

اسامی و شرح برخی از این ویژه برنامه ها ذیلا ارائه شده است.

*شبکه یک سیما

این شبکه در شب‌های قدر به جای مجموعه «پایتخت» مینی سریال 5 قسمتی «نیاز» را پخش می‌کند.

«نیاز» داستانی اجتماعی است که با موضوع سبک زندگی ایرانی- اسلامی تنظیم شده است و در آن مضامین اخلاقی و معنوی نظیر تاثیر دعا و توسل در زندگی در نظر گرفته شده است.

این سریال روایت زوج جوانی به نام‌ پیمان و کمند است که خارج از ایران با یکدیگر آشنا می‌شوند و ازدواج می‌کنند و داستان با ماجرای بازگشت آنان به وطن و واکنش مادر پیمان که نخستین‌بارعروس خود را می‌بیند، آغاز می‌شود.

در سریال «نیاز» از موضوعاتی اخلاقی مانند امانتداری در مال یتیم و نیز موضوعاتی نظیر تفاوت دیدگاه‌ها و ارتباطات انسانی و بین نسلی سخن به میان می‌آید.

بهاره افشاری، حدیث میرامینی، شهرزاد کمال‌زاده، عمار تفتی، پندار اکبری، پوراندخت مهیمن، آرش تاج تهرانی و سیروس میمنت از جمله بازیگران این سریال هستند.

این مجموعه در شب‌های قدر، ساعت 22، از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

*شبکه سه سیما

مینی سریال «ساعت صفر»  به  کارگردانی سعید سلطانی در 5 قسمت 40 دقیقه‌ای، در شب‌های قدر از شبکه سه سیما  پخش می‌شود.

این مینی سریال، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما، به تهیه‌کنندگی حسین آقاهرندی است که نگارش آن را اصغر عبدالهی و سعید شاهسواری بر عهده دارند.

در این سریال بازیگرانی چون امین زندگانی، سیاوش خیرابی، نگین صدق گویا، محسن افشار و الهام نامی نقش آفرینی کرده‌اند.

داستان این مینی سریال درباره سام شکرچیان مردی 45ساله است که غرق در کار و تجارت است. او به واسطه ناکامی در یک معامله کلان به شدت عصبانی و آشفته است. این آشفتگی باعث می‌شود تا در راه شمال، با یک وانت تصادف کند و این آغاز ماجراست...

پخش این مینی سریال از یکشنبه 14 تیرماه، ساعت 21:00 از شبکه سه آغاز می‌شود و به مدت 5 شب ادامه می‌یابد.

همچنین «ویژه برنامه شب های قدر » به تهیه‌کنندگی مجید خواجه‌نژاد  و محمد رضا ماندگاران در 3 قسمت 200 دقیقه‌ای  یکشنبه 14،  سه‌شنبه  16 و  پنجشنبه 18 تیر از ساعت 23:45  به صورت زنده  روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.

این برنامه  با پخش قرائت دعای جوشن کبیر با نوای مداحان اهل بیت عصمت و طهارت چون حاج سید مهدی میرداماد از حرم حضرت معصومه(س) در شب نوزدهم، حاج محمد رضا طاهری از مهدیه تهران در شب  بیست‌و‌یکم و حاج  غلامرضا زاده از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شب  بیست‌و‌سوم  ماه مبارک رمضان  همراه با  سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان از حسینیه همدانی ها، مراسم احیا شب‌های قدر را پوشش می‌دهد.

*شبکه قرآن سیما

پخش زنده و مستقیم برنامه‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شامل قرائت دعای جوشن کبیر که آقایان زین العابدین‌فرد، غلامرضازاده و محمد بیگی آن را قرائت می‌کنند و مرثیه سرایی مادحین اهل بیت (ع) آقایان: تاری، باقری و صالحی خوانساری و همچنین سخنرانی و مراسم احیاء با حضور حجج اسلام دکتر رفیعی (شب نوزدهم)، قرنی (شب بیست‌و‌یکم) و حسینی بوشهری (شب بیست‌و‌سوم) از ویژه برنامه‌های شبکه قرآن سیماست که در این ایام از ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

برنامه گفتگو محور«محراب به رنگ خون» نیز با کارشناسی حجج اسلام والمسلمین قائم مقامی، معین شیرازی و استاد دوانی همزمان با اولین شب قدر (18 رمضان) به مدت سه شب به بیان فضیلت‌های امیرالمومنین علی (ع) می پردازد. این برنامه از ساعت 21:30 پخش می‌شود.

پخش بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری با محور فضیلت‌های حضرت علی (ع)، شوق حضور، اهالی بهشت و یاد خدا از ویژه برنامه‌های این شبکه برای شب‌های قدر است.

*رادیو‌های برون مرزی 

«ویژه برنامه شب قدر» با موضوع ذکر مناسک شب قدر و معرفی ارزش و شأن این شب و عبادات مخصوص آن برنامه دیگری است که از رادیوهای اداره کل شبه قاره و شرق آسیا و رادیوهای آسیای مرکزی و قفقاز و رادیوهای اروپا و آمریکا پخش می‌شود.

*شبکه آی فیلم

در شب‌های قدر مجموعه نمایشی «دزد و پلیس» و «خانه اجاره‌ای» از شبکه آی فیلم پخش نمی‌شود و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «ماه منیر، خدا نزدیک است،  33 روز، ابراهیم خلیل الله و  شکارچی شنبه»  از 14 تا 18 تیرماه ساعت 17:30 روی آنتن شبکه خواهد رفت.

مجموعه نمایشی« نیلی تر از مهتاب» در شب‌های قدر جایگزین مجموعه « پژمان» می‌شود و بینندگان شبکه آی فیلم می‌توانند از 14تا18  تیر از ساعت 19:30 این مجموعه را تماشا کنند.

مجموعه نمایشی «او یک فرشته بود» به کارگردانی علیرضا افخمی و با بازی حسن جوهر چی، بهاره افشاری، ثریا قاسمی، مریم کاویانی و مرتضی ضرابی نیز  از 11تیر در جدول پخش شبکه آی فیلم قرار می‌گیرد و مخاطبان می‌توانند از ساعت21:30 بیننده این مجموعه باشند.

موضوع داستان بدین ترتیب است که بهزاد طی ماجرایی با زنی تصادف می‌کند و او را به خانه می‌آورد. به تدریج حرکات عجیبی از این زن که فرشته نام دارد، سر می‌زند و سعی در سردرگم کردن بهزاد دارد، نهایتا فرشته موجب می‌شود که بهزاد و همسرش رعنا تا پای طلاق بروند و حتی به بهزاد پیشنهاد ازدواج می‌دهد، اما پس از مدتی بهزاد با توجه به رهنمودهای روحانی محل و سخنان فرزندانش متوجه می‌شود که فرشته، در حقیقت ابلیس است و پسرش را در حالی که فرشته قصد کشتن او را دارد، نجات می‌دهد و سپس به درگاه خدا توبه واز گناهانش اظهار پشیمانی می‌کند.
ارسال نظرات