خبرهای داغ:
رویترز به نقل از منابع غیر رسمی اعلام کرد عربستان تصمیم دارد قیمت نفت متوسط و سنگین خود در بازار آسیا را برای تحویل در ماه اوت کاهش دهد.
کد خبر: ۸۵۳۵۴۰۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، تجار روز چهارشنبه گفتند، عربستان قرار است قیمت ماهیانه نفت متوسط و سنگین خود در بازار آسیا را در ماه اوت کاهش دهد و قیمت نفت سبک خود را با تغییری کوچک حفظ کند.

بر اساس تحقیق انجام شده از 4 پالایشگاه و تجار نفتی، قیمت نفت سنگین عرب در ماه اوت ممکن است تا 70 سنت کاهش یابد، در حالی که نفت سبک عرب ممکن است با کاهش جزئی 20 سنتی مواجه باشد.

یک تاجر نفتی گفت: «شکاف قیمت نفت خام و فرآورده های نفتی به اندازه ماه گذشته قوی نیست بنابراین تفاوت قیمت بین نفت سبک و نفت سنگین ممکن است بیشتر شود.»

کاهش قیمت نفت نشان دهنده کاهش تقاضا برای نفت در آسیاست. عرضه نفت اوپک به میزان بالاترین رقم 3 سال گذشته در ماه ژوئن نیز بر بازار تاثیر گذاشته است.

نتایج تحقیق رویترز نشان داد، عرضه نفت اوپک در ماه ژوئن به دلیل افزایش تولید عراق و عربستان به 31.60 میلیون بشکه در روز رسیده، در حالی که این رقم در ماه می 31.30 میلیون بشکه بود.

همزمان با کاهش سوددهی پالایشگاه ها، قیمت نفت ترش برای تحویل در ماه اوت در ماه گذشته تحت فشار قرار گرفت. این در حالی بود که فروش 4.15 میلیون بشکه نفت از محل ذخایر استراتژیک ژاپن نیز بر فزونی عرضه در بازار افزود.

قیمت رسمی نفت عربستان معمولا در حدود پنجم هر ماه میلادی منتشر می شود و بر قیمت نفت خام ایران، کویت و عراق، یعنی بیش از 12 میلیون بشکه نفت موجود در بازار آسیا تاثیر می گذارد.

شرکت آرامکوی عربستان قیمت نفت خود را بر اساس پیشنهادات مشتریان و پس از محاسبه تغییرات در ارزش نفت خود در طی ماه گذشته تعیین می کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها