خبرهای داغ:
موفق الربیعی:

کشورهای عرب خلیج فارس با میلیاردها دلار از داعش حمایت می‌کنند

مشاور سابق امنیت ملی عراق تاکید کرد که کشورهای قطر، عربستان، ترکیه و امارات حامی گروه تروریستی داعش هستند و باید منتظر باشند که این تروریسم دامن خود آنها را بگیرد.
کد خبر: ۸۵۳۵۴۱۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، موفق الربیعی مشاور سابق امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار شبکه تلویزیونی السومریه نیوز قرار گرفت، گفت: نیروهای داوطلب مردمی تنها نیرو در جهان هستند که با گروه داعش بیش از هشت هزار 900 ساعت جنگیده‌اند و همچنان برای نجات بشریت و جهان از این گروه می‌جنگند.

وی افزود: کشورهای عربی با شیوه‌های درسی خود، گروه داعش را تغذیه می‌کنند و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با میلیاردها دلار از آن حمایت می‌کنند.

الربیعی از قطر، ترکیه، امارات و عربستان خواست تا خود را برای مقابله با تروریسمی که به طور حتم، دامن آنها را خواهد گرفت، آماده کنند.

وی که از رهبران ارشد ائتلاف دولت قانون در عراق است، افزود: کسانی که از تروریسم برای ضربه زدن به امنیت عراق و سوریه و لبنان و یمن حمایت می کنند، اعم از اینکه عربی باشند یا غربی باید بدانند که ورق به زیان آنها برخواهد گشت لذا قطر، ترکیه، امارات و عربستان باید آماده باشند؛ زیرا تروریسم بی برو برگرد در حال آمدن است.

نماینده وابسته به جریان صدر:

انفجار کویت گواه روشن خوش خدمتی سعودی ها به اسرائیل است

یکی از نمایندگان وابسته به جریان صدر با اشاره به انفجار جمعه گذشته کویت که شماری شهید و زخمی برجای گذاشت و عامل آن یک سعودی بود این انفجار را گواه نقش منفی سعودی ها در کشورهای عربی برای خدمت به رژیم اسرائیل دانست.

عبدالعزیز الظالمی نماینده وابسته به فراکسیون الاحرار اعلام کرد: انفجار کویت و اینکه یکی از جنایتکاران سعودی این اقدام را مرتکب شده، گواه روشنی برای تحرکات سعودی ها در کشورهای عربی برای خدمت به منافع و مطامع اسرائیل است.

وی افزود: سعودی ها در قبال آنچه در کویت انجام شد تحرک جدی انجام ندادند.سعودی ها مسئولیت بزرگی در برقراری امنیت و ثبات در منطقه دارند.سعودی ها باید اقدامات موثری علیه تکفیری ها انجام دهند.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر روز یکشنبه گذشته برای تسلیت به مقامات کویتی به مناسبت شهادت شماری از نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) به این کشور رفت.در انفجار کویت بیش از 27 نفر کشته و 227 نفر دیگر زخمی شدند.گروهک تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها