خبرهای داغ:
نماینده روسیه در اروپا:

مسکو حاضر به کمک اقتصادی به یونان است

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا تاکید کرد که مسکو آماده ارائه کمک اقتصادی به یونان از جمله همکاری در خصوصی سازی زیرساخت‌های اقتصادی آتن است.
کد خبر: ۸۵۳۵۴۲۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، ولادیمیر چیزوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه با ریانوستی تصریح کرد که روسیه آماده همکاری با یونان است. تا آنجا که می دانم یونان خواستار کمک مالی مستقیم روسیه نشده است. ما قادر به افزایش همکاری اقتصادی با یونان هستیم به خصوص اینکه آتن توانایی خصوصی سازی در بخش های حمل و نقل ریلی و بنادر را دارد.

یونان تا روز گذشته 30 ژوئن فرصت داشت تا بدهی 1.6 میلیارد یورویی به صندوق بین المللی پول را بپردازد. عدم پرداخت این بدهی یک گام دیگر یونان را به ورشکستگی و خروج از منطقه یورو نزدیک تر کرده است.

یونان قصد دارد یکشنبه آینده همه پرسی سراسری در خصوص طرح پیشنهادی نهادهای بین المللی برای اعطای کمک های مالی جدید را برگزار کند. نتایج تازه ترین نظرسنجی که امروز چهارشنبه منتشر شده نشان می دهد که اکثر مردم یونان با طرح پیشنهادی وام دهندگان بین المللی مخالفت خواهند کرد.

این نظرسنجی که توسط یک روزنامه یونانی انجام شده حاکی است که 54 درصد مردم یونان در همه پرسی روز یکشنبه با طرح پیشنهادی صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا مخالفت خواهند کرد. 33 درصد مردم یونان نیز از این طرح حمایت کرده اند.

دو طرف ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، کمک های مالی جدیدی دریافت کند.

یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است. یونان با تبعات منفی بحران مالی و اقتصادی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار