خبرهای داغ:
آماده باش در بیمارستان‌های سینا/

روز خونین مصر؛ ۶۴ کشته در حمله ۷۰ فرد مهاجم به ۵ مرکز ارتش

بر اثر حمله گروه‌های مسلح به ۵ ایست بازرسی ارتش در جنوب شهر شیخ زوید واقع در شمال سینا، ۶۴ نظامی مصری کشته شدند. ارتش مصر تنها کشته و زخمی شدن ۱۰ نظامی مصری را تائید کرد.
کد خبر: ۸۵۳۵۴۳۵
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روزنامه الشروق مصر، افراد مسلح امروز چهارشنبه به 5 ایست بازرسی ارتش و نیروهای پلیس مصر در جنوب شهر شیخ زوید واقع در شمال سینا حمله کردند که بر اثر آن 64 نظامی مصری کشته شدند.

منابع خبری مختلف آمار کشته‌های ارتش مصر را بین 30 تا 60 نفر اعلام کرده بودند.

این در حالی است که ارتش مصر با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد که 70 فرد مسلح به صورت همزمان به 5 مرکز ارتش در سینا حمله کردند و در این حمله 10 نظامی مصری کشته و زخمی و 22 تن از تروریست‌ها نیز کشته شدند.

داعش مسئولیت حمله را بر عهده گرفت

منابع مصری اعلام کردند که «ولایت سینا» وابسته به گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به نظامیان مصری در شمال سینا را بر عهده گرفته است.

استفاده افراد مسلح از موشک‌های کورنیت

شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع قبیله ای در این منطقه گزارش داد که افراد مسلح با استفاده از موشک های هدایت شونده کورنیت به تانک های ارتش مصر حمله کرده اند.

این منابع همچنین نوشتند که افراد مسلح با  استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده به کمین‌های ارتش مصر حمله کردند.

شنیده شدن صدای انفجار جدید در شیخ زوید

منابع مصری گزارش دادند که صدای دو انفجار جدید در شهر شیخ زوید به گوش رسید و در اثر آن منازل شهروندان لرزید و به دنبال آن تیراندازی ها به صورت گسترده آغاز شد.

اعزام نیروهای جدید به سینا و استقرار گسترده نیروها در پایگاه های پلیس

یک منبع امنیتی در وزارت کشور مصر از اعزام نیروهای ذخیره به منطقه سینا برای تقویت اوضاع امنیتی و مقابله با گروه های مسلح خبر داد.

این منبع افزود که هماهنگی کامل بین وزارت کشور و نیروهای مسلح برای مقابله با گروه های تروریستی که پایگاه های پلیس و غیر نظامیان را هدف قرار داده اند، وجود دارد.

به گفته این منبع، نیروهای امنیتی به طور گسترده در اطراف تاسیسات پلیسی و اداره امنیت شمال سینا مستقر شده و همچنین تعداد زیادی از افسران، کارشناسان مواد منفجره و سگ های پلیسی نیز برای مقابله با عملیات های تروریستی در این مکان استقرار یافتند.

بر اساس این گزارش، دستگاه های امنیتی به چندین مکان تجمع تروریست ها و گروه های افراطی در سینا حمله کرده و همچنان عملیات ها علیه این گروه ها ادامه دارد.

برگزاری نشست کابینه مصر در آکادمی پلیس به دلایل امنیتی

منابع مصری گزارش دادند که «ابراهیم محلب» نخست وزیر مصر نشست امروز کابینه را بنا به دلایل امنیتی در مقر آکادمی پلیس برگزار می کند.

بر اساس این گزارش، در نشست امروز کابینه قانون مبارزه با تروریسم بررسی خواهد شد.

این در حالی است که طی چند روز اخیر حملات گروه های مسلح علیه نیروهای امنیتی و شخصیت های مهم مصر شدت گرفته و در همین راستا دو روز پیش «هشام برکات» دادستان کل مصر در منطقه مصر الجدیده در قاهره ترور شد.

بیمارستان های شمال سینا در مناطق العریش، رفح و شیخ زوید آماده باش اعلام کرده و این مناطق شاهد وضعیت فوق العاده امنیتی است.

یک منبع پزشکی نیز گفت که مناطق مذکور شاهد وقوع حوادث خشونت بار و تبادل آتش است و تمامی پزشکان و آمبولانس های بیمارستان ها در حالت آماده باش هستند تا زخمی ها را سریعا به بیمارستان منتقل کنند.

این تحولات تنها پس از دو روز از کشته شدن هشام برکات دادستان کل مصر صورت می‌گیرد که روز یکشنبه بر اثر انفجار خودروی وی در منطقه مصر الجدیده به‌دلیل شدت جراحت وارده جان باخت.

وضعیت امنیتی مصر پس از کشته شدن دادستان کل مصر متشنج شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها