خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام آشتیانی:

جز سازمان تبلیغات اسلامی امیدی به نهادهای فرهنگی نداریم

قم - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در کارهای فرهنگی سالم و کارشناسی شده‌، جز سازمان تبلیغات اسلامی امیدی به دیگر نهادها نداریم.
کد خبر: ۸۵۳۵۴۵۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی صبح چهارشنبه در دیدار حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی و مدیران این اداره کل، بر لزوم اجرای برنامه‌های مدون برای به روز شدن اطلاعات ائمه جماعات مساجد تأکید کرد و گفت: اگر مساجد را فعال کنیم و ائمه جماعات به روز باشند، تبلیغات سوء دشمنان نمی‌تواند کارآیی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر مسجد و امام جماعت محور فعالیت‌های هر محله باشند، این همه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی وجود نخواهند داشت.

این عضو جامعه مدرسین با تأیید دغدغه حجت‌الاسلام اسکندری در مورد تعدد دستگاه‌های تصمیم‌گیر در برخی حوزه‌های فرهنگی و دخالت در امور یکدیگر اظهار کرد: نهادهای مختلفی برای ائمه جماعات، جلساتی برگزار می‌کنند اما خروجی این جلسات و همایش‌ها جنبه آموزشی ندارد و ائمه جماعات را به روز نمی‌کند.

حجت‌الاسلام آشتیانی خواستار هم افزایی همه نهادها در راستای بهینه شدن فعالیت‌های فرهنگی و دینی شد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید در این زمینه «پدری» کند و اگر این کار نشود، فعالیت‌هایی که به صورت پراکنده انجام می‌شود نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در اجرای طرح‌های فرهنگی با مشارکت دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، سرمایه گذاری در فعالیت‌های فرهنگی و دینی این دو نهاد مهم آموزشی و تربیتی را خواستار شد.

سازمان تبلیغات اسلامی نهادی قابل اعتماد است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه سازمان تبلیغات اسلامی را نهادی قابل اعتماد توصیف کرد و افزود: در کارهای فرهنگی سالم و کارشناسی شده‌، جز سازمان تبلیغات اسلامی امیدی به دیگر نهادها نداریم.

حجت‌الاسلام آشتیانی اضافه کرد: بافت سازمان تبلیغات اسلامی بافت حوزوی و دینی است و این سازمان زیرنظر دفتر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند، بنابراین کمیسیون فرهنگی مجلس با تمام توان از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی حمایت می‌کند.

وی با ذکر نمونه‌هایی از ارتباط گسترده مسئولان برخی نهادها با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فصل بررسی و تصویب بودجه، تأکید کرد: معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید پیگیری و تعامل بیشتری با نمایندگان مجلس داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار