خبرهای داغ:
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه تمدید چند ماهه مذاکرات مناسب نبوده و به صلاح نیست، گفت: با توجه به اقداماتی که جمهوری اسلامی انجام داده طرف مذاکره کننده غربی باید تصمیم خود را بگیرد.
کد خبر: ۸۵۳۵۴۵۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین فرهنگی با اشاره به قرار گرفتن مذاکرات هسته ای ایران و ۵+۱ در گام نهایی، اظهار داشت: شرایط حساسی در مذاکرات وجود دارد و طرف مقابل در جایگاه یک تصمیم گیری مهم قرار دارد.

وی افزود: با توجه به مواردی که رسما از طرف جمهوری اسلامی اعلام شده و تاکید ویژه ای بر روی آنها شده است، از قبیل لغو یک جای تمام تحریم ها و مخالفت صریح با بازرسی از اماکن نظامی و بازجویی از دانشمندان، انعطاف هایی از طرف مقابل شنیده می شود، اما در عین حال اصرار و نگاه های سختگیرانه ای نیز همچنان از طرف آنها به گوش می رسد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنها هستند که الان باید میان رها کردن بحث هسته ای ایران به حال خود و توسعه بدون چارچوب آن و یا پذیرش شرایط ما و قناعت کردن به محدودیت هایی که ما پذیرفته ایم و به تعهداتمان نیز عمل کرده ایم، تصمیم بگیرند.

فرهنگی با اشاره به تمدید مذاکرات هسته ای تا ۱۶ تیرماه تصریح کرد: تمدید یک هفته ای مذاکرات مخل کار نیست، اما تمدیدهای چند ماهه مسلما مناسب و به صلاح نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر می توان به طرف مقابل اعتماد کرد، گفت: امیدواریم به گونه ای عمل کنند که به یک جمع بندی روشن برسیم؛ چراکه اولین گام در این مسیر لغو تمام قطع نامه های قبلی شورای امنیت است.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: در گذشته مجلس شورای اسلامی مصوبه ای داشته است که در صورت ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت، دولت موظف است که اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند و بدون توجه به مفاد آن اقداماتی را که لازم می داند انجام دهد، بنابراین نخستین گام برای طرف مقابل لغو قطعی و کامل تمام قطعنامه ها و رسیدگی عادی به پرونده ایران در آژانس است.

فرهنگی خاطرنشان کرد: طرف مقابل باید با این کار به شرایط تحمیلی یک دهه اخیر که نه تنها برای ایران که حتی برای بسیاری از کشورهای دیگر نیز آثار منفی داشته فیصله دهد و شرایط را عادی کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها