یک متخصص طب فیزیکی با اشاره به این‌که هیچ دردی به اندازه کمر درد متخصصان را درگیر خود نکرده است، افزود: ۸۰ درصد مردم به کمر درد مبتلا هستند.
کد خبر: ۸۵۳۵۴۸۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر کامران آزما سهل انگاری را عامل برگشت درد پس از درمان کمر درد دانست و افزود: بررسی‌ها نشان داده که در جمعیت‌های مختلف بین 20 تا 80 درصد از موارد کمر درد یک سال پس از بهبودی عود می‌کنند.

وی با بیان این‌که بهبود بیش از نیمی از درمان‌های درد کمر تنها یک تا سه ماه است، افزود: از علت‌های عمده عود درد کمر آگاه نبودن بیمار در خودمراقبتی از این درد است.

این متخصص طب فیزیکی ورزش درمانی را مقید به رعایت اصول خاصی دانست و گفت: بیمار باید روش درست انجام حرکات ورزشی را بشناسد زیرا انجام حرکات نادرست ورزشی نه تنها نتیجه مثبتی ندارد بلکه خطرساز نیز است.

آزما با تاکید به این‌که که هرگز نباید خارج از ظرفیت و توان فیزیکی ورزش کرد، افزود: بهترین زمان برای شروع ورزش‌های تقویتی، شش تا 12 هفته پس از شروع کمر درد است، در صورتی که کمردرد مزمن و طولانی شود یعنی از شروع آن بیش از دو هفته گذشته باشد ورزش به عنوان یکی از روش‌های موثر، درمانی مطرح می شود.

وی با اشاره به آمار مبتلایان به کمردرد گفت: هیچ دردی به اندازه کمر درد متخصصان را به خود مشغول نکرده است و این در صورتی است که متخصصان ارتوپد، طب فیزیکی، طب سنتی، جراحان مغز و اعصاب، داخلی روماتولوژی به درمان این بیماری می پردازند و طبق آمار حدود 80 درصد افراد دچار درد کمر می شوند.

این محقق طب فیزیکی درباره درمان کمر درد با روش‌های دستی افزود: ماساژ یکی از روش‌های درمان دستی است که به منظور درمان مشکلات بافت نرم بدن نظیر عضلات به کار می رود که البته اگر درمان‌های دستی به دست افراد ناشی انجام گیرد بسیار خطرناک است و ممکن است عوارض جدی نیز داشته باشد.

ارسال نظرات