امام جمعه شهرستان فردیس با بیان اینکه برخی افراد در انظار عمومی اقدام به روزه خواری می کنند، گفت: حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود.
کد خبر: ۸۵۳۵۵۱۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ،حجت الاسلام علی اکبر ایمانی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس که در دفتر امام جمعه برگزار شد، افزود: نیروی انتظامی ، سپاه و اداره تبلیغات اسلامی باید با اقدامات فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر مانع از روزه خواری در انظار عمومی شوند.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس گفت: فرهنگ سازی و مبارزه باروزه خواری و همچنین احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است.
ایمانی افزود: روزه خواری در ملاء عام به لحاظ شرعی و قانونی ممنوع است، بنابراین باید در این زمینه نیز اطلاع رسانی ها کامل انجام شود تا حرمت ماه رمضان و روزه داران حفظ شود.
امام جمعه فردیس اظهار داشت: شهرداران، سپاه، آموزش وپرورش، تبلیغات اسلامی و معاون برنامه ریزی فرمانداری فردیس باید با ایجاد اتاق فکر در بخش های مختلف فرهنگ سازی کنند.
فرماندار فردیس در این نشست گفت: امر به معروف و نهی از منکر در قالب تذکر لسانی یک واجب شرعی است که می طلبد همه ما برای احیای این فریضه واجب الهی تلاش کنیم.
مهدی مهرور افزود: با افرادی که در ملا عام اقدام به روزه خواری می کنند باید برخورد قانونی شود.
وی دربخش دیگری از سخنانش از شهرداری کرج خواست به شهرستان فردیس نگاه ویژه داشته باشد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس نیز با بیلن اینکه زمان اوقات فراغت دانش آموزان با ماه مبارک رمضان تقارت یافته ، گفت: این امر سبب شده تا برنامه های غنی سازی اوقات فراغت این قشر با تاخیر برگزار شود.
حجت الاسلام عبدالرضا کیاحیرتی در خصوص روزه خواری در فردیس اظهار داشت : گزارش های مردمی حکایت از آن دارد که برخی در این ایام هنجار شکنی می کنند.
نبود مسجد در شهرکهای اقماری مانند فردیس از جمله کوثر و بعثت از مشکلاتی بود که کیاحیرتی به آنها اشاره کرد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان دومین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری کرج در 27، 28 و 29 ماه مبارک رمضان در این شهرستان برگزار می شود.
علیرضا سعادت پور افزود: این مسابقات در دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال با قضاوت داوران کشوری از ساعت 9 صبح برای خواهران و برادران ساعت 21 و 30 دقیقه در مسجد جامعه المهدی(عج) مقبره شهداء گمنام در فلکه چهارم برگزار می شود.
وی اظهار داشت: شرکت کنندگان می توانند جهت ثبت نام به مصلای نماز جمعه فردیس و کانون قرآن مسجد جامع المهدی(عج) مراجعه کنند.
فرشته فهمیده مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو کرج نیز گفت: در شهرک بعثت مشکین دشت 200 دانش آموزدختر مقطع متوسطه کلاس ندارند که شورای شهر مشکین دشت برای رفع این مشکل ازفرد خیر کمک گرفته است تا یک مدرسه شش کلاس احداث کند.

منبع:ایرنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها