همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، پارک جانبازان شهرکرد به عنوان نخستین بوستان سلامت و بدون دخانیات چهارمحال و بختیاری انتخاب و معرفی شد.
کد خبر: ۸۵۳۵۵۶۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم شهردار شهرکرد از سرانه 4/18 متر مربعی فضای سبز در شهرکرد خبر داد و افزود: تعداد 52 پارک در مرکز استان وجود دارد و امسال بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار صرف نگهداری و توسعه فضای سبز در شهرکرد خواهد شد.

نورالله غلامیان دهکردی، با اشاره به انتخاب پارک جانبازان شهرکرد به عنوان نخستین پارک بدون دخانیات استان، تصریح کرد: مشارکت شهروندان مهمترین اصل در مقابله با تهدیدکننده های سلامت از جمله دخانیات است.

وی ادامه داد: شهرداری در صدد است با راه اندازی پارک بدون دخانیات و با اقدامات این چنینی تلاش کند استعمال دخانیات را در اماکن عمومی کاهش دهد و شروع این کار مهم فرهنگی از این پارک آغاز شده و به تدریج به مکان‌های عمومی دیگر مانند اتوبوسها و مهمانی‌ها نیز تسری پیدا کند تا بتوان این مهم را به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه کرد.

غلامیان دهکردی ادامه داد: باید در اماکن عمومی مانند پارکها فرهنگ ورزش رواج پیداکند و بساط استعمال دخانیات در پارک‌ها و فضاهای ورزشی برچیده شود و افرادی که در این اماکن حضور پیدا می‌کنند نیز مانع استعمال دخانیات در این اماکن شوند تا این مهم محقق شود.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: عدم استفاده از دخانیات نیاز به فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در جامعه دارد و برای اجرای این طرح نیز باید گام به گام پیش رویم .

وی گفت: اهمیت وجود زیرساخت های لازم برای یک شهر سالم به اشتراک گذاشتن تجربیات از شرایط یک شهر سالم در جهت توسعه جامعه محلی است.

شهردار شهرکرد خاطر نشان ساخت: سیگار آغاز یک انحراف بزرگ اجتماعی است و آگاه سازی و توانمندسازی شهروندان و ارائه راه کارهای مناسب از وظایف و رسالت های مهم در بین دستگاههای اجرایی می باشد.

در آیین انتخاب و معرفی پارک جانبازان شهرکرد به عنوان پارک بدون دخانیات چهارمحال و بختیاری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار؛ شهردار شهرکرد، فرماندار شهرستان شهرکرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیران شهری و جمعی از شهروندان نیز حضور داشتند.


ارسال نظرات