جوانان خلخال از سالهای دور در نبود جاده های خوب در شهرستان اکنون پیرمرد شده اند و در آستانه سفر وزیر راه به خلخال خواستار پایان اعتبارات قطره چکانی به پروژه های راه در خلخال هستند.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۰۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، قرار است به قول مسئولین کشور وزیر راه در جنوب استان و در شهرستان خلخال حضور یابد و باید آقای وزیر بداند که شهرستان خلخال که عمر فرمانداری آن برابر با عمر فرماندای کرج است چرا باید این چنین جاده ها ی ناهموار داشته باشد.

جاده هایی که جوانانش در آرزوی تردد ایمن اکنون بعد از به دل ماندن آرزوهایشان اکنون پیرمرد شده اند.

از کدام جاده بگوییم که این مردم از 20 سال قبل انتظار کشیده اند ولی هنوز بعد از 35 سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز یک کیلومتر راه اصلی در این شهرستان به بهره برداری نرسیده است

هر چند مسئولین زیربط تلاش خود را در حوزه اعتبار گیری و ایجاد ردیف های کمیسیون های مختلف به کار گرفته اند اما یا عمر مسئولیتشان وفا نکرده و یا مسئولین کشوری واستانی از این امر سرباز زده اند.

اکنون خلخال است است 10 جاده ناتمام/خلخال کلور درام- خلخال شال ماجولان ماسوله / خلخال ماسال - خلخال پونل-خلخال به اسالم - خلخال به کوثر واردبیل- خلخال به فیروز - خلخال به میانه و راه قدیم تبریز- و خیلی راه ها که مردم آرزوهای عبور از آن را در دل ها حک کرده اند.

راه آهن نیمه تمام - نگرانی مردم از تغییر مسیر آن با توجه به اینکه هزینه های میلیاردی در زمان مسئولین در آن صرف شده و همه همه که عاقبت مهاجرت مردم خلخال را به دنبال داشته است.

اکنون دیگر جوانان روستایی با نبود راه ایمن و خوب در روستا نمی مانند . زمین های کشاورزی ویران از همیشه به چشم می خورد. پدران در روستا تنها مانده اند و فرزندان پرکشیده و به دنبال کار در شهر های دیگر.

مردم خلخا ل در استانه سفر وزیر راه به شهرستان خلخال در گفتگو با خبرنگار ازناو خواستار تصمیم قطعی وزیر و پایان بخشی به اعتبارات قطره چکانی به راه های خلخال شدند.

مردمی که جان عزیزان خود را د ر دره های اسالم به خلخال از دست داده اند راه خوب می خواهند راهی برای تردد به مرکز کشور.

البته در سالهای گذشته تغییر مسیر سرچم شهر خلخال و کوثر را در بن بست عملی قرار داد و مسئولین زیربط راه با سعی و تلاش تمام جاده مرگ را ساختند.

جاده ای که نه ایمنی دارد و نه استاندارد است.

به یاد داریم برای آمدن وزیر تمام تلاششان را به کا رگرفتند تا تونل ها - پل ها و ساخت جاده سریعا تمام شود ولی حیف که نباید برای نجات مرکز استان چندین شهر را در بن بست قرار دادند.

ما اصحاب رسانه قول های زیادی از وزرا و معاونین وزرا شنیده ایم و عملی نشدن این قول ها در مرحله اول ضربه به خو د مسئولین و عدم اعتماد مرد م به آنهاست.

هر چند برای اوردن وزیر به شهرستان خلخال از دو ماه گذشته نماینده مردم خلخال و کوثر تلاش کرده و مردم خلخال این بار مطالبه بیشتری دارند.

· مردم خلخال تخصیص اعتبارات به خلخال را با محور عدالت می خواهند.

جوانی میگوید چطور می شود در یک سال اعتبارات بیش از 120 میلیارد تومانی برای آزاد راه مشکین شهر به اردبیل تخصیص داده می شود ولی راه های خلخال تنها با اعتبار یک تا 5 میلیاردی راه به جایی نمی برد.

· مردم خلخال گله مند از مسئولین کشوری راه هستند چرا که طعم عدم عدالت در تخصیص به راه‌های خلخال را سالها چشیده اند و این بار از وزیر راه می خواهند تا با عدالت با راه های خلخال برخورد کند.

· مردم خلخال از وزیر راه می خواهند تا تمام راه های خلخال را ببیند و آقای وزیر با چشم خود تنوع طبیعت و زیبایی خلخال را حس کند و آیا رواست این زیبایی در پیچ خم جاد های خاکی و فرعی جان سپارد.

· ما منتظر وعده عملی وزیر راه ( اقای آخوندی ) برا ی نجات خلخال از بن بست محرومیت راه ها هستیم.

به گزارش ازناو ، مردم خلخال با تقدیر از مسئولین راه و شهرسازی استان اردبیل خواستار انتقال مشکلات راه های خلخال به مسئولین کشوری شدند هر چند بارها معاونین وزیر راه به دعوت نماینده مردم خلخال وکوثر در شهرستان حضور یافته و هر از چندگاهی با مشکلات مردم در راه های روستایی و سایر راه ها آشنا هستند.

ارسال نظرات