مسئول سازمان اردویی و راهیان نور استان آذربایجان شرقی :
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی می شود طی امسال حداقل 50 هزار نفر در قالب اردوهای راهیان نور دانش آموزی, دانشجویی و عمومی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شوند.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۱۴
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
ریحانی خواه در گفت و گو با خبرنگار سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج گفت: اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب استان آذربایجان شرقی از 15 مرداد امسال آغاز و تا پایان فصل تابستان ادامه دارد
 
وی ادامه داد: اردوهای راهیان نور جنوب همزمان با برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی از 15 مهر ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه سال 95 ادامه خواهد داشت.
 
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی در ادامه گفت:امسال پیش بینی نموده ایم که 50 هزار زائر راهیان نور استانمان در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس آشناشوند.
 
ریحانی خواه  با بیان اینکه جبهه، دانشگاه بزرگ انسان سازی بود و رزمندگان در جبهه شب‌ها به خاطر کارهای مباح، استغفار می‌کردند، گفت: اصل موضوع در دفاع مقدس امدادهای خداوند بود و رزمندگان ما وسیله پیروزی بودند.
 
وی بیان داشت: با وجود اینکه چندین سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد؛ اما مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تاثیر فراوانی را بر جوانان می‌گذارد.
 
 
ریحانی خواه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم در فرمایشات خود برگزاری اردوهای راهیان نور را تایید می‌کنند، گفت: اینکه مقام معظم رهبری تا کنون شش مرتبه در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس حضور پیدا کردند نشان از تاثیر و اهمیت برگزاری این اردو‌ها دارد. 
 
مسئول سازمان اردویی راهیان نور سپاه عاشورا آذربایجان غربی گفت: در جریان اردوهای راهیان‌نور سه عامل اساسی فعال است که دو عامل آن تاثیرگذاری ماندگار دارد و یک اتفاق نیز مقطعی و به عنوان وسیله‌ای کارآمد برای تثبیت دو اتفاق اول است. اتفاق نخست تاثیرگذاری در بینش نوجوان است که سبب می‌شود او الگوی زندگی‌اش را در این اردوها پیدا کند. البته ممکن است همین نوجوان و جوان در طول سال دچار گناهانی هم بشود اما در نهایت وقتی می‌خواهد در بزنگاه‌های زندگی شاخصی برای خودش انتخاب کند از شهیدان نام می‌برد و آنها را در پیش‌روی خود می‌بیند که این یک تاثیرگذاری پایدار است. یعنی بینش فرد در این اردوها متحول می‌شود و در جهان‌بینی وی تغییر ایجاد می‌شود.
 
وی ادامه داد: اتفاق دوم که در این اردوها می‌افتد و ماندگار است، توسل به شهدا است. شاید حال لحظه توسل موقتی باشد اما برکات آن دعا پس از آن جلوه‌گر می‌شود. این تحولات را نمی‌شود نادیده گرفت به عبارت دیگر برکات امروز ما استجابت دعاهای دیروز ماست.
 
ریحانی خواه در پایان افزود: اتفاق سوم این است که افراد در جریان این اردوها احساساتشان جریحه‌دار می‌شود و در علایقشان تجدید نظر می‌کنند. حالاتی مانند شور و اشتیاق همانطور که اشاره کردید موقتی است اما شعوری که در این اردوها برای افراد حاصل می‌شود آنی و لحظه‌ای نیست.
انتهای پیام/ ف

ارسال نظرات