زبان هنر بهترین ظرفیت برای تحکیم وحدت در جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اتحاد و همبستگی بین جهان اسلام بزرگترین ضربات را بر دشمنان وارد می‌کند و این برای دشمنان این دین الهی قابل تحمل نیست.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۵۳
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی چهارشنبه شب در شب شعری که به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور جمعی از شعرای استان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ولادت این امام همام موجب خوشحالی پیامبر مکرم اسلام و همه مسلمانان شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه به ماه مبارک رمضان و برکات این ماه اشاره کرد و بیان داشت: خداوند تبارک و تعالی تمام زمینه‌ها را برای رسیدن انسان به کمال در ماه رمضان فراهم ساخته است.

وی در ادامه تصریح کرد: شعر گام نخست در بسیاری از انقلاب‌هایی است که منشا تحولات عظیم جهانی بوده‌اند.

وی با اشاره به برخی سرودهایی که در روزهای نخست انقلاب در ایران اسلامی از سوی مردم خوانده و موجب همدلی و هم‌زبانی بین آنان شده بود، تصریح کرد: زبان هنر و شعر بهترین ظرفیت برای توسعه و تحکیم وحدت در جامعه اسلامی است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به وقایع پیرامون جهان اسلام گفت : تکه تکه شدن اسلام مهمترین خواسته امروز دشمنان این دین الهی است و برای رسیدن به این هدف دست به هر نوع توطئه‌ای می‌زنند.

وی ایجاد شکاف بین مسلمانان با دامن‌زدن به برخی مسائل تفرقه‌ای را مهم‌ترین هدف دشمنان خواند و گفت: امروز که تلاش تمام دشمنان تکه‌تکه کردن اسلام است، زبان ما مسلمانان باید وحدت باشد.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با بیان اینکه امروز دشمن از اختلاف جزئی بین مذاهب اسلامی به نفع خود سوءاستفاده می‌کنند، تصریح کرد: کسانی که دنبال ایجاد انحراف در بین مسلمانان هستند در حقیقت دست‌نشانده‌های دشمنان برای ضربه‌زدن به اصل اسلام هستند.

وی مشترکات بین مذاهب اسلامی را بسیار بیشتر از اختلافات عنوان کرد و بیان داشت: اتحاد و همبستگی بین جهان اسلام بزرگترین ضربات را بر دشمنان وارد می‌کند و این برای دشمنان این دین الهی قابل تحمل نیست.

گفتنی است، در این مراسم که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و سازمان بسیج هنرمندان در محل دفتر نماینده مقام معظم رهبری برگزار شده شاعران توانمند استان سروده های خود را در وصف امام حسن مجتبی(ع) قرائت نمودند.

در این مراسم همچنین از دو کتاب با عناوین "سلام ای ماه مادرزاد" و "گل‌واژه‌های سرزمین مجاهدت‌های خاموش" رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار