اردبیل پایلوت بررسی خشونت در خانواده/سمپوزیون خشونت در خانواده در اردبیل برگزار می شود

معاون سیاسی استانداری اردبیل از پایلوت بودن و برگزاری سمپوزیون خشونت در خانواده در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۶۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، طاهر شریفی, معاون سایسی امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل در جلسه کارگروه بانوان استان که به سرپرستی ماریا موسوی برگزار شد اظهار داشت: در ارائه عملکردها و گزارش فعالیت ها «کمیت محوری» معضلی است که در اردبیل نیز جای نگرانی دارد.
وی افزود: آمار محوری و تکیه بر ارقام و کمیت بر کیفیت کار ضربه می زند که متاسفانه در مرور زمان نه تنها آسیب های اجتماعی جامعه را کاهش نداده بلکه با افزایش روبروست و این نشان می دهد؛ یا فعالیت کاری پایین بوده و یا با محتوای پایین و با کیفیت غیر واقعی پیش رفته است.
معاون اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه نظر سنجی های میدانی و حضوری هزینه بر بوده و قابل تامین نیز نبوده اما با نظرسنجی فرمهای طراحی شده در همایش ها و مراسم و یا تماس های تلفنی نیز می توان شاخص ها را محک زده و به واقعیت ها نزدیکتر شویم.
طاهر شریفی در ادامه با استناد به آمار طلاق گفته شده از سوی مدیرکل تبلیغات استان اردبیل اظهار کرد: 3500 تقاضای طلاق در استان نگران کننده بوده و و باید توجه داشت که اگر پدری در خانواده دچار اسیب اجتماعی شود قابل علاج بوده اما آسیب های اجتماعی گریبانگیر مادران و بانوان خانواده را متلاشی می کند.
شریفی با ابراز تاسف از کشیده شدن بانوان به سمت مصرف مواد مخدر اضافه کرد: مشخص نیست که چه تعداد از بانوان و دختران در برنامه های فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده در حوزه بانوان اجازه خروج از منزل و حضور در این برنامه ها را از طرف والدین و یا همسر خود دارند و این خود یک آسیب اجتماعی است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل فضای مجازی را یک تهدید و معضل بویژه برای بانوان دانست و تصریح کرد: دختران و بانوانی که حق خروج بیشتر از خانه را ندارند و با محدودیت بالا مواجه بوده و در خانه با فضای مجازی و بازی های انلاین اینرنتی درگیر ند بیشتر در معرض بیماری های ذهنی، جسمی و روانی قرار دارند.
شریفی تصریح کرد: ایران در بازی های آنلاین و اینرنتی و غیره در جهان رتبه دار بوده و بیش از 20 میلیون نفر در کشور با بازی های آنلاین مشغولند که باید با شاخص ها بررسی و پیشگیری شود.
شریفی در ادامه سخنان خود از پایلوت بودن استان اردبیل در بحث خشونت و همسر آزاری خبر داد و گفت: 5 استان کشور بصورت پایلوت برای بررسی خشونت در خانواده و همسر آزاری در نظر گرفته شده که استان اردبیل نیز یکی از این ها بوده و در این راستا سمپوزیون خشونت در خانواده وهمسر آزاری در اردبیل برگزار خواهد شد که در آن صاحب نظران و فعالان عرصه تحقیقات و نتایج علمی خود را برای نسخه پیچی عرضه کنند.
وی با ابراز تاسف از اینکه حتی نسخه ای از تحقیقات یافته شده در گذشته در حوزه خشونت و هسمر آزاری در خانواده بدست ما نرسید گفت: تلاش شد تا یک نسخه از نتایج یافت شده را برای مطالعه و تحقیقات بدست آوریم که گفته شد خمیر شده است!.
وی گفت: برخی آسیب های اجتماعی ریشه فرهنگی وتاریخی داشته و در تحقیقات به عمل آمده بیش از 70 درصد بانوان بر خشونت علیه خود باور دارند!.
وی شوهر آزاری توسط همسر را از ازموارد مبتلابه و قابل بررسی دانست و افزود: این مورد در کشورهای دیگر بیشتر به چشم می خورد.
طاهر شریفی معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل در پایان جلسه کارگروه بانوان در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل خشونت علیه همسر در روستا ها را بیشتر از شهر عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار