کارشناس مسایل سیاسی و فعال فرهنگی در گفتگو با خبرنگار بسیج، گفت: زن مرواریدی گرانبهاست که باید در صدف حجاب و پوشش خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کند .
کد خبر: ۸۵۳۵۶۷۴
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در راستای تبیین نقش ارزنده حجاب و پوشش اسلامی و تاثیرات آن در عرصه های اجتماعی، اهمیت این موضوع را از منوچهر خلیلیان، نویسنده اهل قلم بسیجی و کارشناس مسایل سیاسی و فعال فرهنگی، جویا شدیم که در ادامه متن گفتگو را تقدیم می داریم...

خلیلیان سخنان خود را با اشاره به داستان های لیلی و مجنون ، خسرو شیرین و مانند آن آغاز کرد و گفت: از این داستان ها، می توان فهمید که زن بر اثر دور نگه داشتن خود از دسترسی مرد تا کجا مقام و منزلت خود را بالا برده است و تا چه حد سر نیاز مرد را به آستان فرو آورده است. قطعاً درک زن ، این حقیقت را در تمایل او به پوشش بدن و حفظ کردن خود به صورت یک راز ، بوجود آورده است.

وی، با بیان روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ، ادامه داد: حیا، پسندیده و نیکوست ولی در زنان پسندیده تر و نیکو تر است. روزی حضرت علی علیه السلام از حضرت فاطمه سلام الله علیها پرسید چه چیزی برای زن بهترین است؟. حضرت فاطمه سلام الله علیها، فرمود : علی جان بهترین چیز برای زن آن است که مرد (نامحرمی ) را نبیند و مرد نیز اورا نبیند.

این کارشناس مسایل سیاسی، تصریح کرد: در واقع منطق دخت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، این است که زن گوهری گرانبها و فرشته آسمانی است که هرچه پوشیده تر و محبوب تر باشد نزد خداوند سبحان دوست داشتنی تر است و این مسئله با فطرت او کاملاً سازگار است .

خلیلیان درباره آرایش های غلیظ برخی بانوان در جامعه امروز، گفت: آراسته نمودن و خود نمایی زن نباید در برابر چشم نا محرمان باشد. خداوند این هنر را به زن عطا کرده تا قلب شوهرش را تسخیر نماید و چنان ظرف وجودش را پر کند که او به زن های دیگر هیچ توجهی نکند و به آنها طمع ورزی ننماید.

وی، تأکید کرد: متاسفانه کسانی که تن به شهوت و هوس رانی داده اند و دل به لذت های حیوانی سپرده و غرق این دنیای بی ارزش گشته اند، زندگیشان در چیز دیگری خلاصه شده است؛ خود آرایی – خودنمایی – چشم چرانی و در یک کلمه آزادی حیوانی .

این فعال فرهنگی، یادآور شد: زن مرواریدی گرانبهاست که باید در صدف حجاب و پوشش خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کند؛ بنابراین بر زن مسلمان واجب است موها و تمام اندام های خود را از نامحرم بپوشاند خواه نامحرم به قصد لذت و هوسرانی به او بنگرد یا بدون قصد لذت. این دستور دین مبین اسلام است پدران و مادران وظیفه دارند چهره دختران خود را در حد توان از دید نامحرمان بپوشانند.

خلیلیان، تأکید کرد: در محیط هایی که گاهی مشاهده می شود جوانان عادت دارند با چشمان آلوده و تند نگاه کنند و در مسیر هرزگی و آزار و متلک گفتن گام بردارند، روا نیست که با چهره ای گشوده و متبسم و خندان رفت و آمد کرد.

وی، اظهار داشت: برخی گمان می کنند پوشش اسلامی همان پوشش بدن است و در اسلام چیزی فراتر از این وجود ندارد که این موضوع برداشتی ناقص از دین است اسلام به غیر از پوشش بدن پوشش زینت و زیور را نیز واجب می داند. در سوره مبارکه نور آیه 31 بدین موضوع اشاره شده است؛ لذا هرچه در نظر مردم زینت تلقی شود باید از دیدگان نامحرم پوشانده شود.

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت:‌ برخی از زنان البسه نازک و بدن نما را که باعث انگشت نما شدن و شهوت رانی مردان می گردد معیار انتخاب پوشش خود قرار می دهند که نشأت گرفته از شبیخون فرهنگی، همچنین شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی مسموم است.

وی، اظهار داشت: این ناهنجاری اجتماعی علاوه بر ترویج فرهنگ بیگانه در کشور موجبات گناه را بوجود می آورد. برخی هم با وجود داشتن چادر آن را رها نموده و ژست های رنگارنگی می گیرند و از معاشرت با مردان غریبه ناراحت نمی شوند. آنها باید بدانند زمانی چادر به عنوان ارزش محسوب می شود که با یک بانوی اسلامی همراه باشد. حضرت علی علیه السلام می فرماید : بالاترین عبادت عفت است.

پایان بخش سخنان این فعال فرهنگی، آرزوی اندیشیدن تدابیر از سوی مسئولین فرهنگی کشور بود که گفت: البته ضروری است که به این نکته مهم هم اشاره کنیم که برخی دستگاه های فرهنگی کشور به گسترش این پدیده زشت کمک می کنند، بسیاری از فیلم های سینماها، حتی برنامه های سیما و جشنواره های مبتذل، با فرهنگ ناب اسلامی فاصله ها دارد، که لازم است از سوی مسئولین امر تدابیری اندیشیده شود.

ارسال نظرات