خبرگزاری بسیج: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری از برگزاری کنگره شعر صلح در شهرستان ری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۵۸۱۰
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸

کنگره سراسری شعر صلح در شهرری برگزار می شود

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهدی ابوالحسنی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای 56 برنامه توسط اداره ارشاد شهرستان، اظهار داشت: این اداره نخستین اداره متبوع بوده که برنامه های سال جاری خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اعلام کرده است که در صورت تامین اعتبار، برنامه ها به ترتیب اولویت ها اجرا خواهد شد. وی تصریح کرد: کنگره شعر صلح یکی از برنامه های ابتکاری اداره ارشاد ری است که برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می شود.

وی ماجرای صلح تاریخی امام حسن مجتبی (ع) را نقطه عطفی در تاریخ دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) است، کنگره شعر صلح با محوریت سیدالکریم و امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود.

ابوالحسنی بر قابلیت ها و پتانسیل های بالای شهرستان ری تاکید کرد و افزود: این برنامه از سال گذشته تدوین شده اما چون اعتبارات آن تخصیص نیافت، اجرای آن به زمان دیگری موکول شد که در صورت تحقق یافتن این مهم، بخشی از اعتبارات برگزاری کنگره را از استان و بخشی را نیز با مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف تامین خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به درگیری، جنگ و خونریزی هایی که مناطق مختلف جهان را فرا گرفته، بحث صلح از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا در نظر داریم پس از برگزاری استانی کنگره شعر صلح، در سال های آتی این کنگره را با رویکرد کشوری و جهانی برگزار کنیم، باشد که ره آورد این همایش بسط و گسترش آرامش، صلح و دوستی در جهان باشد.    

ابوالحسنی، تقدیر از کانون های برتر مساجد، کارگاه های آموزشی تخصصی هنرهای مختلف شامل موسیقی، نقاشی، شعر و ...، ایجاد نمایشگاه کتاب، تقدیر از خبرنگاران، و هنرمندان شاخص، اکران فیلم، محافل انس با قرآن، شبی با نهج البلاغه و برای نخستین بار برنامه شبی با نهج الفصاحه را بخشی از برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در سال جاری اعلام کرد.   

ارسال نظرات