امام جمعه سرخه:

زیاده خواهی آمریکا مانعی بزرگ بر سر راه توافق است

امام جمعه شهرستان سرخه با بیان اینکه ملت ایران سر آشتی با آمریکا ندارد و شعار «مرگ بر آمریکا» را یک عبادت می داند، گفت: زیاده خواهی، مطالبات بی جا، نامعقول و نامتعارف آمریکا مانعی بزرگ بر سر راه توافق است.
کد خبر: ۸۵۳۵۹۰۱
|
۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرخه، حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر در خطبه های این هفته نماز جمعه که با حضور نمازگزاران در حسینیه شهدا این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ماه رمضان ماه بندگی خداست و باید از روزها و شب های این ماه نهایت بهره و استفاده را ببریم، اظهار داشت: یکی از اعمال شب قدر باید تولی به آستان امیرالمؤمنین علی(ع) و تولی و بیزاری از دشمنانش باشد.

وی با تأکید بر اینکه نمی توانیم فضائل علی(ص) را احصا و به شماره آوریم، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده اند«نگاه به چهره علی عبادت است و ذکر علی عبادت است» و در جای دیگر آورده اند«اگر همه درختان این عالم قلم، دریاها مرکب، جنیان حسابگر و انسیان نویسنده شوند؛ نمی تواند فضائل علی را احصا کنند».

امام جمعه شهرستان سرخه در ادامه با اشاره به مناسبات پیش رو از جمله هفته مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: اگر ما به نامگذاری این چند سال متوالی از سوی رهبر معظم انقلاب توجه کنیم می بینیم تمام این نامگذاری ها بر اساس حکمت و مصلحت نظام ما بوده است.

حجت الاسلام فاطمی بصیر بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، عزم و اراده در زمینه جهاد اقتصادی، حمایت از کار و سرمایه و تولید ملی و ایرانی حاکی از این حقیقت مسلم است که شاه بیت و کلید واژه مشترک تمام این نامگذاری ها بحث اقتصاد پویا، ملی و اقتصاد مقاومتی است.

ضرورت حمایت و توجه ملت و دولت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی

وی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در میان ملت و دولت مستلزم الزامات و لوازمی همچون مبارزه با پدیده شوم و نکبت قاچاق کالا است، افزود: اقتصاد مقاومتی در صورتی که دولت از تولیدات ملی و از تلاش های ملی در بخش های مختلف کشاورزی، دامی و صنعتی حمایت نکند و ملت به کالاهای داخلی توجهی نداشته باشد، محقق نخواهد شد.

لزوم برخورد قاطع با قاچاقچیان کالاهای وارداتی

امام جمعه شهرستان سرخه بیان کرد: امروز بازار سوداگران و قاچاقچیان کالاهای وارداتی بسیار داغ است و باید با این پدیده زشت که مخرب اقتصاد مقاومتی است؛ برخوردی قاطع شود.

حجت الاسلام فاطمی بصیرت تأکید کرد: حفظ و صیانت از تولید ملی و سرمایه ایرانی بدون شک ضامن اقتدار ملی در مبارزه با تهدیدات و چالش های سیاسی و اقتصادی است.

وی در ادامه با اشاره به شهادت شهید محراب ایت الله محمدعلی صدوقی در رمضان یازدهم تیر سال 61 به دست گروهک تروریستی منافقین بیان کرد: محراب جمعه؛ گلگون به شهدای محراب همچون اشرفی ها، اصفهانی ها، دستغیب ها، مدنی ها و صدوقی هاست و امروز این تحفه الهی به دست ما رسیده و انشا الله قدردان باشیم.

عده ای خودفروخته درصدد موجه جلوه دادن چهره منفور آمریکا هستند

امام جمعه شهرستان سرخه همچنین در خصوص فاجعه تلخ و زهرآلود سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس در دوازدهم تیر سال 67 توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس تصریح کرد: با کمال تأسف باید بگوییم که از مدت های مدیدی شاهد گفتارها و نوشتارهای موهن و سخیفی در عرصه مطبوعات و سایت ها هستیم که عده ای خود فروخته و خودباخته در صدد هستند چهره زشت ومنفور آمریکا را در اذهان مردم موجه جلوه دهند و آمریکا را رژیمی متمدن، متخلق، مدافع حقوق بشر و صلح طلب معرفی می کنند.

حجت الاسلام فاطمی بصیر اضافه کرد: در پوچی و وهن و بطلان سخنان این افراد خود فروخته همین فاجعه بس است که هنوز قلبها جریحه دار از این فاجعه تلخ است که 238 سرنشین بی دفاع و مظلوم و ده ها زن و کودک قربانی تروریسم به سرکردگی تروریسم بین الملل مثل آمریکا شدند.

دروغ بزرگ آمریکا در دفاع از حقوق بشر

وی بیان کرد: آمریکایی ها ابتدا موضوع سقوط هواپیما را انکار کردند تا اینکه مدتی گذشت و تکه ها و لاشه های این هواپیما در روی آب هویدا شد و سپس گفتند این هواپیما مسافربری نبوده بلکه هواپیمای جنگنده اف 14 بوده و در نهایت اعلام کردند ما در مقام دفاع از خودمان این هواپیما را مورد شلیک قرار دادیم و حال باید با این فجایع پرسید آیا می توان آمریکا را مدافع حقوق بشر دانست!.

امام جمعه شهرستان سرخه با بیان اینکه در لیست سیاه جنایات آمریکا علیه ملت ایران از بدو پیروزی در زمان دفاع مقدس هر روز جنایات فجیع تر از گذشته ثبت شده است، گفت: ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط آمریکا با همکاری با موساد را چه کسی می تواند انکار کند.

ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا را یک عبادت می داند

حجت الاسلام فاطمی بصیر با اشاره به تحریم های ظالمانه و یکجانبه در ابعاد سیاسی و اقتصادی علیه ایران و جنایات آمریکا در فتنه 88 که علنا گفتند ما کمر بسته ایم به براندازی نظام ایران که هرگز فراموش نخواهد شد، افزود: باید بدانند ملت ایران سر آشتی با آمریکا را ندارد و شعار «مرگ بر آمریکا» را یک عبادت می داند.

وی گفت: از جمله خیانت های واضح و آشکار آمریکا مانع تراشی و سنگ اندزای در مسیر مذاکرات برای تحقق یک توافق خوب است.

امام جمعه شهرستان سرخه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «دانش هسته ای در این کشور یک دانش بومی و ذاتی است و نمی توان این دانش را متوقف و به قهقرا و مهار کرد»، عنوان کرد: از ریاست جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنیم که مواضع هوشمندانه و خردمندانه و مدبرانه خود را صریحا بیان کردند و گفتند اگر ما به توافق نرسیم، برنامه های هسته ای ایران شتاب بیشتری پیدا خواهد کرد.

آمریکا دست از تحریم های ظالمانه بکشد

حجت الاسلام فاطمی بصیر با بیان اینکه ایران به تکلیف خود عمل می کند، تصریح کرد: تکلیف ما شفاف سازی در مسائل هسته ای است و تکلیف آمریکا این است که دست از تحریم های ظالمانه بکشد و به طور کلی تمام تحریم ها را لغو کند.

وی اظهار داشت: زیاده خواهی، مطالبات بی جا، نامعقول و نامتعارف آمریکا مانعی بزرگ بر سر راه توافق است؛ اما در هر صورت پیروز این مذاکرات جمهوری اسلامی ایران است و شکست به فضل الهی از آن آمریکا و برخی کشورهای اروپایی خواهد بود و ثابت خواهیم کرد که مقصر اصلی احیاناً در شکست مذاکرات هسته ای متوجه آمریکا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار