امام جمعه ابرکوه:

خرید و فروش قاچاق در شرایط فعلی محاربه با خدا/ حضور گسترده و با شکوه در راهپیمایی روز قدس

حجت الاسلام حسینی:حمل قاچاق و خرید و فروش آن بویژه در شرایط فعلی و تحریم، در حکم محاربه با خدا و رسول است چون موجب اتلاف منابع ارزی، کاهش میزان اشتغال، تضعیف تولید داخلی، اختلال در نظام اقتصادی کشور و دیگر آسیب های بنیان کن اقتصادی می شود.
کد خبر: ۸۵۳۵۹۲۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، خطیب جعه ابرکوه به ادامه مبحث شاخصه های جامعه علوی پرداخت و با اشاره به شاخصه ی زهد، قناعت و سازگاری گفت زهد و قناعت از شاخصه های زندگی جامعه علوی یعنی پیروان مکتب ولایت امیرالمومنین (ع) است.

 وی افزود: جامعه علوی باید جامعه ای بی تکلف باشد، خانواده ها اهل قناعت و سازگاری با ایده آخرت طلبی باشند، از زندگی ساده امیرالمومنین درس بگیریم که در عین آنکه می توانست مرفه باشد شرط اول اقبال به آخرت، بی توجهی به زرق و برق دنیا است مبادا دنیا را به قیمت ترک دین و آخرت بدست آورید!

حجت الاسلام حسینی در خطبه دوم خود با توجه به جنایات آمریکا در اوایل تیر ماه در سال های گذشته و حمله به هواپیمای مسافر بری در 12 تیر 67  گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب جا دارد؛ از 6 تیر تا دوازده تیر «هفته حقوق بشر امریکا» نامیده شود تا دنیا بیش از پیش منطق امریکا را درک کند.

امام جمعه ابرکوه در لحظات حساس نگارش متن توافق جامع هسته ای اظهار کرد: قطعاً امریکا و همپالکی های غربیش بیش از ایران محتاج این توافق هستند.

وی با تقدیر از مواضع رئیس جمهور در احقاق حق ملت  ایران در دیدار با آمانو که تبعیض جهانی در بحث داشتن حق انرژی هسته ای را غیرمقبول خواند، افزود: دولت آمادگی کامل دارد که اگر روزی طرف مقابل  تعهدات خود را زیر پا گذاشت بلافاصله مسیر را برگردانیم و شدیدتر از آنچه در مخیله آنها است، غنی سازی را از سر گیریم .

حسینی خاطرنشان کرد: معنی سخن روحانی و این موضع انقلابی در قبال آپارتاید هسته ای این است که ایران پایبند به تعهداتش است اما از بد عهدی امریکا و غرب غافل نیستیم  و به آنها اعتماد نداریم و اگر آنها بدپیمانی کردند تعهداتش از دوش ایران نیز برداشته خواهد شد.

وی در ادامه خطبه دوم به سالروز صدور فرمان رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: متاسفانه ملت ما نه از دولت خاتمی و نه از دولت های گذشته و حال، عزم جدی بر اجرای این دستور را مشاهده نکرد. امیدواریم در نیمه دوم عمر دولت  تدبیر، شاهد جبران سیزده سال مسامحه کاری های گذشته باشیم.


وی با تاکید بر آثار تخریبی و جبران ناپذیری پدیده شوم قاچاق بر اقتصاد کشور تصریح کرد: حمل قاچاق  و خرید و فروش آن بویژه در شرایط فعلی و تحریم، در حکم محاربه با خدا و رسول است چون موجب اتلاف منابع ارزی، کاهش میزان اشتغال، تضعیف تولید داخلی، اختلال در نظام اقتصادی کشور و دیگر آسیب های بنیان کن اقتصادی میشود.


حسینی ادامه داد: چرا که به فرموده مقام معظم رهبری ضربه به هویت کشور و همه برنامه ریزی ها است  و شرعا حرام قطعی است. چون موجب فساد است. در مصاف با این جریان که قطعا دست سیا آ نرا هدایت و حمایت می کند، باید ملت و دولت و قوه قضائیه نهایت همکاری را داشته باشند.

حسینی ضمن اشاره به هفته اکرام و اطعام  ایتام  و جشن گلریزان و توصیه به حضور فعال در برنامه های مربوط به راهپیمائی روز جهانی قدس اشاره کرد و از مردم شهرستان دعوت کرد تا در راهپیمایی روز جهانی قدس که از ساعت 30/11 صبح از میدان امام حسین (ع) به سمت مصلی می باشد، حضوری گسترده و باشکوه داشته باشند.

ارسال نظرات