به مسؤولین محترم توصیه می کنم که با مطرح کردن مباحثی همچون رفع معضلات اقتصادی با لغو تحریم ها، به مردم وعده و امید بیهوده ندهند.
کد خبر: ۸۵۳۵۹۳۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
جمشید پژویان کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در واکنش به اظهارات برخی مدیران دولتی مبنی بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور ناشی از اثرات تحریم هاست، گفت: این اظهارات به هیچ وجه درست نیست. اثر تحریم ها بر اقتصاد ایران موضوعی روشن است اما این که برخی افراد مشکلات را کاملا نشای از تحریم ها می دانند کاملا اشتباه است.

وی با بیان اینکه ما در سال 92 اوج تحریم ها را تجربه کردیم، افزود: در آن سال شاهد افزایش فشارهای خارجی و همچنین تحریم ها بودیم. پیش از آن اقتصاد ما بدون مشکل و پر رونق بود؟ پس باید گفت که مشکلات اقتصادی کشور به ساختار ضعیف اقتصادی ایران برمی گردد.

این اقتصاددان ادامه داد: افرادی که از اثرات تحریم بر اقتصاد کشور حرف می زنند قصد دارند تا کم کاری ها و اشتباهات اساسی خود در مدیریت بخش های اقتصادی کشور را توجیه کنند. امروز معضلات اقتصاد ایران تنها با استفاده از ابزار سیاست های خورد اقتصادی و بهره گیری از کارشناسان باتجربه قابل حل خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایرادات اساسی در قانون کار موجب کاهش بهره‌وری در فعالیت های اقتصادی شده است، تصریح کرد: این مشکلات به ضعف مدیریتی دولت مربوط است و اگر بخواهیم آن را به تحریم های خارجی ربط دهیم کاری بیهوده انجام داده ایم.

پژویان در ادامه اذعان داشت: چنانچه توافق خوبی حاصل شود و پول های بلوکه شده ایران به کشور بازگردد بخشی از مشکلات اقتصادی به وسیله از بین رفتن کسری بودجه دولت حل خواهد شد، اما این موضوع فقط برای یک بار اتفاق می افتد و چنانچه سیاست های اقتصادی کشور اصلاح نشود در سال های آینده بازهم با معضلات اقتصادی گوناگون مواجه هستیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مدیریت ضعیف بخش اقتصادی کشور عامل اصلی مشکلات موجود است، گفت: تا زمانی که مدیریت مناسبی در اقتصاد کشور نداشته باشیم شاهد رشد اقتصادی و رونق کسب و کار نیستیم و من به مسؤولین محترم توصیه می کنم که با مطرح کردن مباحثی همچون رفع معضلات اقتصادی با لغو تحریم ها، به مردم وعده و امید بیهوده ندهند.

ارسال نظرات