آیت الله عاملی: به روحانی گفتم احیای دریاچه ارومیه از حق آبه ارس تبعات امنیتی دارد/محک نمایندگان در تقسیم سهم آب قزل اوزن
کد خبر: ۸۵۳۵۹۴۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه از مسئولین استان خواست امکانات و وضعیت استان را برای ورود میلیونی گردشگران داخلی بعد از ماه مبارک رمضان به نحو شایسته آماده سازند.
حضرت آیت الله عاملی با اشاره به ضعف مدیریتی سال گذشته در این موضوع نسبت به ایده آل بودن وضعیت برای پذیرایی از میهمانان امسال اظهار نگرانی کرد.
وی با اشاره به اینکه اقبال ویژه گردشگران به استان اردبیل نعمت بزرگ بوده از ضعف مدیریت در این باب انتقاد کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سخن بعضی از مسئولان وزارت نیرو که گفته "جهت احیاء دریاچه ارومیه برداشت آب از ارس مورد مطالعه قرارگرفته"گفت: هرگونه تعرض در حق آبه دشت مغان توأم با خطر امنیتی خواهد بود.
وی اظهار داشت: در این خصوص به خدمت ریاست محترم جمهور رسیده و گفته ام اگر به حق آبه دشت مغان جهت احیاء دریاچه ارومیه دست بزنید از امنیت شمال استان، مطمئن نباشید.
وی با اشاره به نشست هفته آینده وزارت نیرو جهت تعیین سهم استانها از آب قزل اوزن از مسئولین خواست با قاطعیت و تصلّب تمام از آب تولیدی خود منطقه خلخال به عنوان حق آبه این منطقه دفاع کنند.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین از اهالی استان خواست که با نیت عبادت در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.
وی با استناد به آیه قرآن اظهار داشت: هر قدمی که موجب غیظ و غضب کفار باشد در نزد خداوند به عنوان عمل صالح ثبت می شود.
وی تمام حوادث منطقه اعم از عراق، سوریه، لبنان، یمن و موضوع پیدایش داعش را مقدمه ای برای تأمین امنیت اسرائیل و به حاشیه کشیده شدن موضوع فلسطین دانست.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اطلاعیه داعش که شرکت در راهپیمایی روز قدس را حرام اعلام کرده و گفته "ما با فلسطین کار نداریم، فلسطین را حضرت عیسی آزاد خواهد کرد" گفت: وهابیت، ضربات سنگین بر پیکره اسلام وارد کرده است.
وی اظهار داشت: جنگ های اسرائیل با حزب الله و غزه، همه با هزینه و دستور آل سعود صورت گرفته و هدف آنها از این جنایت، از بین بردن حزب الله و حماس بود که حزبی اخوانی است.
امام جمعه اردبیل با تبیین فلسفه اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس از طرف حضرت امام (ره) گفت: تشکیل اسرائیل، جزئی از برنامه مقابله با امت اسلامی و مقابله با رشد اسلام در قاره آمریکا و اروپاست. مراکز تحقیقاتی آنها یکصد سال پیش با احساس خطر از پیشرفت اسلام، دولت عثمانی را تجزیه و اسرائیل را به عنوان ژاندارم منطقه،شمشیر غربی ها بر سر مسلمانها و به عنوان بخشی از استحکامات غرب در آسیا درست کردند. به همین جهت امنیت اسرائیل را امنیت خودشان می دانند. کنار گذاشتن اختلافات تاریخی مسیحیت و یهود و همچنین برنامه ایجاد اختلاف در دامن امت اسلامی، دو برنامه دیگر آنها برای پیشگیری از پیشرفت اسلام بود.
وی در پایان، اظهار داشت: کسانیکه میخواهند ملت ما را بشناسند، مقدار و نفوذ انقلاب را بفهمند و شوکت رهبری را نظاره کنند و به وحدت و همبستگی و صلابت ملت واقف شوند و استقامت ملت در پای آرمانهای انقلاب را ببینند، به راهپیمایی روز قدس نگاه کنند.روز قدس محک خوبی است تا آمریکا بفهمد پولهایی که برای راه اندازی کانالهای هوایی هزینه کرده آیا جواب داده یا عقیم مانده است!.

ارسال نظرات