خبرهای داغ:
حبیبی گفت: با توجه به اینکه طرح های اقنصادی روستاییان باید هدفمند باشد ضروری است بر مبنای این طرح ها برنامه ریزی کرده و رو به پیشرفت حرکت کرد.
کد خبر: ۸۵۳۵۹۴۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری قزوین، در جلسه بررسی طرح های اقتصادی روستاهای قزوین اظهار کرد: در روستاهای استان قزوین خدمات بسیاری عرضه شده است اما در این میان، بسیاری از فعالیت هایااقتصادی و معیشتی مغفول مانده که سبب مهاجرت روستاییان شده است.

وی با بیان اینکه چناچه مردم روستا درآمد کافی داشته باشند تا بتوانند امرار معاش کنند دیگر به شهرها مهاجرت نمی کنند افزود: با توجه به اینکه طرح های اقنصادی روستاییان باید هدفمند باشد ضروری است بر مبنای این طرح ها برنامه ریزی کرده و رو به پیشرفت حرکت کرد.

ضرورت مشارکت مردم در طرح های روستایی

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: مشارکت مردم در طرح های روستایی امری ضروری است به دلیل اینکه اگر این تعامل و همکاری صورت نگیرد، این طرح ها توسط روستاییان اجرایی نشده و تحقق پیدا نمی کند.

این مسئول بیان کرد: در راستای هدفمند کردن طرح های روستاییان باید از سوی مسئولین سرمایه گذاری انجام شود تا آنان به سود مناسب برسند در این میان، مسئولین موظفند با حمایت مردم در کنار آنان بوده و بر انجام فعالیت های آنان نظارت داشته باشند.

عدم سودهی تعاونی های روستایی به دلیل واسطه ها 

به گفته حبیبی، طرح های انتخاب شده باید براساس سند آمایش باشند زیرا در این اسناد ظرفیت ها مشخص شده است.

وی با اشاره به تعاونی های روستایی خاطر نشان کرد: تعاونی های بسیاری در روستاها تشکیل شده است که دارای امکانات مناسبی بوده ولی به دلیل حضور واسطه ها نتوانسته به سودهی برسد به این منظور، اگر این تعاونی ها تقویت شود به بازده اقتصادی می رسد .

معاون عمرانی استانداری قزوین تاکید کرد: با استفاده از تجربیات جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در تشکل های مردم نهاد می توان شاهد موفقیت در امر طرح های توسعه روستایی بوده چرا که آنان در این امر،دارای نقش برجسته ای هستند.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها