رئیس سازمان بهزیستی کشور بر لزوم توجه به آسیب‌های اجتماعی در تدوین برنامه ششم توسعه تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۳۶۰۸۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، انوشیروان محسنی بندپی در خصوص رویکردهای جدید در سازمان بهزیستی، اظهار داشت: یکی از رویکردهای جدید در سازمان بهزیستی گسترش روحیه مشارکت‌طلبی است چراکه یاری به دیگران ظرفیت انسانی، تکلیف الهی و جز فرهنگ ملی کشور ما است.

وی ادامه داد: ما سایت مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی را راه اندازی کردیم چراکه بسیاری از افراد خیّر می‌خواهند ببینند کمک آنها در چه زمینه ای در سازمان  بهزیستی به کار گرفته شده است و از طرفی به برخی مناطق جغرافیایی عرق دارند و می خواهند به مددجویان یک منطقه خاص کمک بیشتری کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بارگذاری اطلاعات 5 میلیون مددجوی تحت پوشش در سایت مشارکت های مردمی گفت: نیازمندی ها و ویژگی‌ها مددجویان در این سایت قرار داده شده تا مردم با توجه به سلایق خود بتوانند به نیازمندان کمک کنند ضمن اینکه با در دست داشتن اطلاعات نیازمندان برای دفعات بعدی نیز تشویق می شوند.

وی افزود: با توجه به ویژگی های این سایت امکان نظارت و پایش کمک ها نیز برای ما راحت تر است و از این طریق بر هزینه کَرد کمک‌ها نیز نظارت می‌شود.

وی در خصوص انعقاد تفاهم نامه ای با بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن مددجویی گفت: در این تفاهم نامه برای خانواده های مددجوی دارای دو فرزند معلول و بالاتر در نقاط شهری، 15 میلیون از سوی بنیاد مستضعفان، 10 میلیون از سوی سازمان بهزیستی و 5 میلیون از سوی جامعه خیرین پرداخت می شود البته برای مناطق روستایی نیز با مبالغی کمتر این اقدام انجام می شود.

بندپی تصریح کرد: تعهد ما در ابتدا تامین 8 هزار مسکن بود اما با سرعت گرفتن روند کار امیدواریم این تعداد تا پایان سال 95 به 11 هزار واحد برسد.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: ما باید بار مسئولیت تمام آسیب های اجتماعی را بپذیریم و به ویژه در تدوین برنامه ششم برای آن برنامه ریزی داشته باشیم لذا لازم است تمام دستگاه ها پای کار بیایند. ما به عنوان سازمان بهزیستی می توانیم در مباحث مددکاری و مشاوره اقدام کنیم اما به طور مثال برای مکان خدمات نیاز به کمک و تامین محل از سوی شهرداری داریم. 

وی در پایان گفت: فرزندانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند و  بدسرپرست هستند ما نمی توانیم برای آنها شناسنامه و به تبع دفترچه درمانی داشته باشیم لذا با دستور وزیر بهداشت این فرزندان در صورت بروز بیماری از این پس به صورت رایگان درمان می شوند.

ارسال نظرات