شاعران در قبال مشکلات نمین رویکردی انتقادی داشته باشند

امام جمعه شهرستان نمین گفت: شاعران باید زبان گویای مردم بوده و مشکلات و دغدغه جامعه را در قالب شعر نقد کنند.
کد خبر: ۸۵۳۶۰۹۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، حجت الاسلام و المسلمین صفر یوسف زاده، امام جمعه شهرستان نمین در دیدار با شاعران این شهرستان اظهار کرد: شاعران باید در سرودن شعرهای خود مستقل عمل کرده و این قدرت و نعمت را ارج نهند.

وی گفت: شاعران باید زبان گویای مردم، جامعه، امام و شهدا و انقلاب بوده و این نعمت در راستای توسعه و تعالی شهرستان نمین استفاده کنند.

امام جمعه نمین افزود: جامعه برای اعتلای خود نیازمند شعرهای انتقادی بوده و این امر بیش از پیش جایگاه شعر و شاعری را بین مردم تثبت خواهد کرد.

وی بیان کرد: شعر و شعر خوانی مخاطبان فروانی داشته و این شعر ها باید آمیخته به مشکلات و دغدغه های مردم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسف زاده گفت: شعرهای حماسی و انقلابی در زمان هشت سال دفاع مقدس چنان شور و شوقی می افرید که نیروی رزمندگان را صد چندان می کرد.

وی افزود: هر سخن زیبایی که وجود داشته باشد برگرفته از متن قرآن و اسلام است.

در این مراسم شاعران شهرستان هرکدام به خواندن شعرهایی از آثار خود پرداخته و در پایان شعر " یا فطمه ی زهرا" اسکندر نجفی متخلص به «سخنور» توسط امام جمعه نمین به عنوان شعر برگزیده انتخاب گردید.

اسکند نجفی سوها متخلص به «سخنور» در حاشیه این دیدار در گفتگو با خبرنگار شکوه فرهنگ اظهار کرد: هر از گاهی در نمین جلسات شعر خوانی برگزار می شود که بعضاً قوی و بعضاً ضعیف بوده و در زمان امامان جمعه گذشته نیز چنین جلساتی برگزار شده است.

وی گفت: هم حقیقتاً این جلسه متفاوت بوده و بنده و سایر عزیزان نیز از محتوای آن راضی هستیم و اگر این را تفاوت را ابراز نکنم گویی که مرتکب گناه شده ام و حجت الاسلام یوسف زاده امام جمعه جدید که به نمین تشریف آورده اند ، به نظر بنده اهل فضل، و اهل ادب ،ایمان و عرفان بوده و این امر برای شاعران شهرستان نیز خوش آیند خواهد بود.

وی افزود: شاعران نیز خواستار چیزی نبوده مگر اینکه گه گاهی در جلسات دورهم باشند.

نجفی خاطر نشان شد: اما جلسه ای که برگزار می شود باید جلسه ای مطلوب، متین و قوی بوده که این امر موجب قوی تر شدن شاعران متوسط و ضعیف شود.

وی گفت: حضور شاعران به صورت جمعی موجب تقویت و پیشرفت آنها در شعر، ادب و الفاظ می شود.

وی افزود: شعر باید ساده و رسا در عین حال پرمعنا و مفهوم باشد چرا که شخصیتی همچون مولا علی (ع) و پیامبر اکرم (ص) ساده اما قوی و همه فهم سخن می گفتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار