جنبش دانشجویی خواستار برخورد با خاطیان موسسه صوفی طبق قانون است؛

اجبار برای نپوشیدن چادر در هیچ‌کدام از مصوبه‌ها و بندهای قوانین آموزشی جمهوری اسلامی ایران نیامده است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان گفت: اجبار برای نپوشیدن چادر به بهانه تقلب در هیچ‌کدام از مصوبه‌ها و بندهای قوانین آموزشی جمهوری اسلامی ایران نیامده است.
کد خبر: ۸۵۳۶۱۰۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ محمد جندقی اظهار داشت: بنا بر متن صریح قرآن و احادیث ائمه معصومین (ع) حفظ شعائر الهی و اسلامی از واجبات است.

وی افزود: حجاب به عنوان مقوله‌ای تاکید شده در اسلام و سایر ادیان الهی، یکی از مهم‌ترین ارزش‌های دینی و ارکان اندیشه انقلابی تلقی می‌شود و جنبش دانشجویی مبارزه در راه حفظ ارزش‌های انقلابی را یکی از مهم‌ترین وظایف و اهداف خود می‌داند و در این راه هرگز از تلاش و ممارست دست نخواهد کشید و تا پای جان به دفاع از آن‌ها خواهد پرداخت.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان ضمن ابراز تاسف از اتفاق به وجود آمده اخیر در موسسه آموزش عالی صوفی زنجان گفت: حرف ما این است که اگر مسئولان امتحانات دانشگاه صوفی مدعی هستند که اشخاص مزبور به وسیله چادر قصد تقلب داشته‌اند، در صورت مشاهده تقلب بنا بر قانون باید برخورد می‌کردند نه اینکه دانشجویان محجبه را مجبور به درآوردن چادر کنند.

وی افزود:با توجه به اینکه اجبار برای نپوشیدن چادر به بهانه تقلب در هیچ‌کدام از مصوبه‌ها و بندهای قوانین آموزشی جمهوری اسلامی ایران نیامده است، بنابراین این عمل انجام شده کاملا غیر قانونی بوده و در ضمن باعث جریحه‌دار شدن احساسات دانشجویان مومن شده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: برخورد با خاطیان را طبق قانون خواستاریم و نحوه این برخورد را قانون تعیین می‌کند، همچنین مسئولان دانشگاه صوفی نیز باید در مقابل مردم پاسخگو باشند.

جندقی در پایان خاطرنشان کرد: چندی است سناریوی مقابله با حجاب در برخی از دانشگاه‌های کشور از جمله برخی دانشگاه‌های زنجان مشاهده می‌شود که جنبش دانشجویی وظیفه خود را مقابله با این اقدامات می‌داند و در این راه هرگز سکوت نخواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار