یک کارشناس بازار سرمایه گفت: همه مشکلات اقتصاد، شرکت‌ها و نیز بازار سرمایه بلافاصله پس از توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای حل نمی‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۶۱۳۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ،محمد قصری در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در شرایط فعلی بازار سرمایه منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای است و رسیدن به توافق نهایی نیز می‌تواند در میان و بلند مدت برخی مشکلات واحدهای تولیدی را حل کند که اثرگذاری مثبتی نیز در بازار سرمایه دارد، با این حال همه مشکلات بورس با توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها حل نمی‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته باید به این نکته نیز توجه کرد که تاثیرپذیری و سود‌آوری شرکت‌ها در پی رسیدن مذاکرات هسته‌ای به توافق و نیز رفع تحریم‌ها موضوعی زمان بر است و نباید این گونه گمان کرد که همه مشکلات اقتصاد، شرکت‌ها و نیز بازار سرمایه یک روز پس از توافق حل می‌شود.

وی در خصوص روند معاملات بازار سرمایه تا رسیدن به 16 تیر نیز تصریح کرد: به نظر می‌رسد در روزهای پیش رو واکنش‌های معامله‌گران بازار سرمایه‌ تحت تاثیر خبرهای منتشر شده از روند مذاکرات و اظهارنظرها باشد؛ چرا که سهامداران تلاش می‌کنند قبل از تاثیرپذیری کلیت بازار اقدام به خرید و یا فروش سهام خود در بورس کنند. این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: با این وجود بنظر می‌رسد در روز‌های آینده سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر اقدام به ورود به بازار کنند و در مقابل ریسک گریزها نیز خرید سهام را تا مشخص شدن نتیجه این دوره از مذاکرات به تعویق می‌اندازند.
ارسال نظرات