اكنون مهم عملكرد مثبت تيم ملي واليبال ايران برابر قدرت‌هايي چون روسيه، لهستان و امريكا است كه چشم جامعه بين‌المللي واليبال را به خود خيره كرده است.
کد خبر: ۸۵۳۶۱۴۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاري بسيج،قرار گرفتن در گروه مرگ و همگروهي با تيم‌هاي روسيه، لهستان و امريكا، قهرمانان المپيك، جهان و ليگ جهاني نشان از راهي سخت و دشوار داشت. اگر چه طي چند سال اخيرتيم ملي واليبال ايران توانسته بود خودي نشان دهد و عنوان شگفتي ساز را به خود اختصاص دهد. اما واقعيت چيزي فراتر از اين عنوان‌ها بود. واقعيت اين بود كه شاگردان كواچ بايد با قهرماناني نبرد كنند كه گذشتن از سد هر كدام كار آساني نبود اما به قيد قرعه ايران بايد براي صعود از سد هر سه اين قهرمانان مي‌گذشت. 
توقع‌ها از ايران بعد از آنكه در رقابت‌هاي قبلي تيم ملي واليبال عنوان چهارمي را از آن خود كرده بود بالا رفته بود. اما اين توقع‌ها بعد از پيروزي برابر امريكا آن هم با دو نتيجه مقتدرانه سه بر صفر بيش از پيش شد، به طوري كه همه انتظار صعود به مرحله بعد را داشتند، بدون توجه به اينكه شاگردان كواچ در كنار تيم‌هايي به رقابت پرداختند كه هركدام از بهترين‌هاي دنياي واليبال و قهرمانان اين رشته هستند. 
صعود به مرحله بعدي، توقعي بود كه در راستاي نتيجه‌گيري تيم ملي واليبال در اين رقابت‌ها به وجود آمد، درست وقتي كه تيم ملي توانست برابر قهرمانان جهان به پيروزي دست يابد، اما واقعيت اين است كه عدم صعود به مرحله بعدي پايان واليبال ايران نيست، در واقع دنيا با عدم صعود در ليگ جهاني براي واليبال تمام نمي‌شود. واليبال ايران تازه ابتداي يك راه طولاني است و نبايد انتظار داشت اين ره صد ساله را يك شبه طي كند. اين تيم هر سال بهتر از سال قبل مي‌شود و همچنان دنيا را به تعجب وا مي‌دارد. هدف اين تيم المپيك است و در راه رسيدن به اين هدف بايد كوله باري از تجربه داشته باشد كه پيروزي برابر روسيه، امريكا و لهستان حتي اگر تنها در يك بازي بود، تجربيات خوبي به كوله بار واليباليست‌هاي ايران افزوده است. 
عملكرد خوب واليبال ايران طي اين چند ساله و در همين رقابت‌هاي ليگ جهاني 2015 توقعات را از اين تيم بالا برده، به طوري كه بدون ترديد بعد از پيروزي در نخستين بازي برابر امريكا بسياري انتظار صعود داشتند. اما بايد كمي واقع بين بود. نهال نوپاي واليبال بايد اصولي بالا برود و باخت‌هايي نظير شكست در دومين ديدار خانگي مقابل لهستان اگر چه دردآور است اما مي‌تواند پلي باشد به سوي پيروزي‌هاي آينده. هريك از باخت‌هاي تيم ملي در ليگ جهاني مي‌تواند تجربه‌اي گرانبها باشد براي آنكه واليبال ايران در ادامه به موفقيت‌هايي چشمگير دست يابد. 
اگر چه صعود به مرحله بعدي رقابت‌هاي ليگ جهاني مي‌توانست موفقيتي شيرين براي تيم ملي واليبال ايران باشد، اما اكنون آنچه كه حائز اهميت است، دستاوردهاي حضور شاگردان كواچ و نتيجه عملكرد آنها در اين رقابت‌هاست. دستاوردي كه باعث شده تا واليبال دنيا بيش از پيش روي واليبال ايران حساب كند. به طوري كه حتي در پي عدم صعود هم جامعه جهاني واليبال حساب ويژه‌اي روي واليبال ايران باز مي‌كند و اين را مي‌توان در صحبت‌هاي مربيان و بازيكنان تيم‌هاي قهرمان جهان ديد وقتي از ايران به عنوان قدرتي مسلم نام مي‌برند. اما مهم‌تر از تمجيدهايي كه ملي‌پوشان و مربيان اين تيم‌ها از شاگردان كواچ كرده‌اند، تمجيد IOC از واليبال ايران است وقتي واليبال ايران را مدعي اصلي صعود به المپيك ريو و حتي رسيدن به مدال در اين رقابت‌ها معرفي مي‌كند. اين اظهار نظرها در واقع توانايي واليبال ايران را به رخ مي‌كشد و نشان مي‌دهد عملكرد كواچ و شاگردانش در ليگ جهاني تا چه اندازه مثبت بوده كه حتي در پي عدم صعود به مرحله بعد نيز اينگونه از آنها ياد و تمجيد مي‌شود. بدون شك هدف اصلي تيم ملي واليبال نيز جز اين نبوده است. كسب دستاوردي مثبت و اثبات بيش از پيش قدرت واليبال ايران به جهان. هدفي كه كواچ و شاگردانش به آن دست يافتند. هدفي كه مي‌تواند در ادامه و سال‌هاي آينده پر و بال بيشتري بگيرد و با توجه به تجربياتي كه در اين مدت كسب شده، موفقيت‌هاي چشمگيري را رقم بزند. اما اكنون مهم عملكرد مثبت تيم ملي واليبال ايران برابر قدرت‌هايي چون روسيه، لهستان و امريكا است كه چشم جامعه بين‌المللي واليبال را به خود خيره كرده است. تيم ملي نه تنها توانست بازي هم سطح قهرمانان جهان ارائه دهد، كه گاه حتي آنقدر بهتر ظاهر شد كه آنان را به زانو در آورد و اين مسئله مهمي است كه نبايد سطحي از كنار آن گذشت. 
ارسال نظرات